onsdag 18 november 2009

Idag är inte heller en vanlig dag..


Första sommarskorna

Nej, för att idag fyller äldsta dottern år.
Jajemensan, för exakt 23 år sedan kl 04.15 så föddes hon.
Hur förlossningen var?
Det ska jag inte tråka er med.
Men jag kan väl säga såsom så att - visst gjorde det ont, men tackochlov så tog det bara 6 timmar från första värken tills att hon var ute i livet.

Ungefär år 1997 så sa hon och hennes kompis L till mig, att de alltidvadsomänhänder, så skulle de älska Spice girls.
Jag som mamma tvivlade ju.
...konstigt nog..
Men självklart så gillar de fortfarande Spice girls.

Grattis på födelsedagen!
En liten sång som passar födelsedagsbarnet.






F.ö så regnar det här..och inte lite heller..
Och jag roade mig med att ta lite bilder på en prydnad jag har i fönstret.
Ja, den är lite photoshoppad.

I morgon ska jag återigen iklädda mig rollen som Ulla-Bella.
Ha det bra
/Fir-A

4 kommentarer:

Ida sa...

Tack morsan ;)
Söta skor och fin bild på statyn och skorna.

Och självklart, Spice Girls äger. Strunt i Lasse och så vidare..

Ännelaij sa...

Ida
Dina skor får du under julen.
Skönt att du fortfarande tycker om Spice girls.
...du håller vad du lovar..
;)
Kram

Carina sa...

En dag efter sin tid (jag har varit nätosynlig i flera veckor, sorry)

Grattis till er båda då. Söta skor, minns Tessans också.

Förresten så är förslossningsberättelser sällan tråkiga ;)

Ha en fin kväll, själv skall jag försöka läsa i kapp bakåt i tiden.

KRamar Carina

Ännelaij sa...

Carina
Roligt att se dig igen!
:)
Tack!
Jo men näe..jag ska inte skriva någon förlossningsberättelse här.

Ha det bra!
KRAMAR!