söndag 29 november 2009

Spindelväv

En stor ängel köpte igår en mindre ängel av keramik som spelar cittra, eller något, samt en annan som sitter på ett fejkmoln.
Jag spelar inte cittra, ej heller sitter jag på ett moln.. än.

Nåväl, efter julmarknaden gick jag ut för att fotografera, det var rätt mörkt men några bra foton blev det.
De behöver jag redigera lite mer så det tar jag en annan dag. ..kanske..

F.ö så har jag i stort sett julpyntat klart.
Det blir inte så många tomtar i år.
Oräknat de på loftet.
Huvudsaken är att jag får ljus.

I förmiddags var jag förbi Mannenimittlivs grav.
Det är nog ingen idé att ta med kameran tänkte jag.
Fast sedan ändrade jag mig och kompromissade.
Det blev G9:an som fick promenera med mig.

Ensam på kyrkogården var jag.
Dimman låg som en grå filt över alla gravar.
Jag pratade med Mannenimittliv.
Inga svar..vad förväntar jag mig egentligen?

Inget svar mer än ett par tunga vattendroppar från lönnen invid graven som föll ned på mig.
Varför träffade de just mig?
Varför var de inte fler?
Det blåste inte.
Slumpen, ödets ironi eller?

När jag efter att ha tänt två ljus, gick genom kyrkogårdsgrinden så såg jag två spindelnät.
Ett på vardera sida av grinden.
Glad över att ha kamera med så fotograferade jag dem.

Bl.a detta fotograferade jag idag genom kyrkogårdsgrinden. Har också foton på bägge två grindarna med spindleväv i.
Ja, jag är nöjd med bilden. Och JA, jag vet jag kan bearbeta den ännu mer.

Hoppas ni har det bra denna första advent.
/Annelie

4 kommentarer:

Ida sa...

Vilken fin bild. Vad fint med kyrkan och gravarna som syns i bakgrunden och dimman som ligger i luften..

Ännelaij sa...

Mmm...jag vet.
Den är kanonbra.
Tycker även jag som är självkritisk.
Finns saker att förbättra men..
Den är bra.

XXX sa...

Ja så fin den är och just dimman som ger kyrkan mer fokus just för att det är dimmigt. Jättefint.

Ännelaij sa...

Den låtsatshemska tvillingen
Ja, jag rågillar den bilden.
Känns bra 'trots' att jag bara hade min G9:a med mig.