måndag 16 november 2009

En dag i taget..

..är det som gäller för mig just nu.
Jag har helt enkelt inget annat val.
Livets pendyl svänger ju för alla.
Det känns bara som om min pendyls svängningar har varit ganska så kraftiga.
Och det är tungt att orka med.

Fortfarande svänger pendeln.
Men inte med samma slagkraft.
Det går fortfarande att komma åt mig och slå omkull fötterna.
Jag är inte lika stark som tidigare.
Men inte heller lika skör som för ett tag sedan.

Dock har jag triggers.
Då jag reagerar.
Det är svårt förutse dessa.

Jag måste nu gå vidare och lägga bakom mig det som sårat mig och som fortfarande gör mig ledsen.
Men det är dags för ett avslut.

Inte avslut med sorgen och inte ett avslut med Mannenimittliv.

Utan ett slut med det och de som gör mig illa.
Det som får mig att må illa.
Jag hoppas på att jag snart kan förlåta fullt ut.
För min skull.

Hoppas ni har det bra
Vi hörs när vi hörs
/Allvarlig-A

4 kommentarer:

strandskatan sa...

Usch ja..Det är inte lätt att glömma - men för det egna välbefinnandets skull måste man i alla fall försöka. Risken är ju annars att man fastnar i nå´n sorts bitterhet som tar alldeles för mycket kraft.

Ännelaij sa...

strandskatan
ja, man måste försöka.
och jag har förlåtit och försonats med mycket.
Jag behöver bara kasta mig ut och säga samt mena att allt är förlåtet.
Jag är på god väg.

Cina sa...

Det måste nog bara mogna i dig först. På riktigt. Så att du en dag känner att förlåtelsen och försoningen är på riktigt. Ända in.
Jag hoppas att den stunden kommer snart för dig så att du kan gå vidare med något lättare steg och inte bli så hårt omkullslagen av livets pendyl.

Tack för kommentaren av mitt foto! Den värmde mig mycket!

Varm kram till dig!

Ännelaij sa...

Cina
Ja, det måste mogna mer.
Jag är en bit på väg i alla fall.
Kram