torsdag 12 november 2009

Lite, lite ljusare


En intressant bråkdel av alla böcker.

Det känns lite bättre nu.
Detta efter att ha bärgat de ca 400 böcker som annars hade kastats i en container eller så...
Sedan har jag äntligen fått hem mitt skåp (en gåva från Mannenimittlivs moster) som jag ska ha dukar och liknande i.

Äntligen!

Härligt!
Och inte nog med det.
Nänemensan..faktiskt inte.
Jag blev glatt överraskad idag.
Joooo..jag har blivit tillfrågad om jag inte ska komma och kolla in saker som annars ska kastas.
Om inte hakan hade varit dubbel så hade jag nog sett ut som en fågelholk fortfarande.....

Nu är jag mindre frustrerad, ja jag känner mig nästintill glad.
Så tidigt, tidigt i morgon bitti så stiger jag och min otappade haka upp för att rodda lite.
Återkommer i "ärendet".

Snart ska jag åka in till la Stada för ett halvviktigt möte.
Sedan ska jag köra till Halmstad till sorgegruppsmötet.
Och i morgon på eftermiddagen ska jag på ett annat sorgegruppsmöte.
Många möten blir det, mycket sorg likaså.

Hoppas ni har det bra
Vi hörs när vi hörs
/Annelie

9 kommentarer:

Ulle sa...

:)
Sug i dig och bevara den där nästintillgladkänslan.

Ännelaij sa...

Ulle
Ska det!
Har ju glömt att blogga om presenten jag fick av dig..fast..hehehehe..det kan ju missuppfattas på två sätt om jag berättar vad det är.
;)
Just ja..jag skulle ju fota och visa hur det blev.
Ska bara få tummen ur...(där fick jag till det)
Kram

Ida sa...

Vad kul att de frågade :) Glädjande att läsa att det finns något som glädjer dig mitt i allt elände. Hoppas det fortsätter så.

Cina sa...

Det var verkligen roligt att läsa om dina ljusglimtar! Dem är du väl värd!
Håller om igen! Kram!

Ulle sa...

Ja, det fick du. Till det, alltså!

Ser fram mot eventuell bild. Men inte nödvändigtvis mot bloggning i ämnet. :)

Markattan sa...

Alltså, jag är inte missunsam eller så, men nu blir jag nyfiken. VAD fick du i present, VAD ska du få tummen ur? VAD VAD VAD?

Markattan är genuint glad för din skull, även om jag inget får veta

Susanna sa...

Härligt härligt med litegladkänsla...:)
Och jag är oxå jäkligt nyfiken så nu får du allt ge dig...berätta nu!!!
Kramen

Ännelaij sa...

Svar till allesammans
Tack för ert stöd.
Och Ulle, bilden kommer bara till dig.

Markattan
..hehe..
Sötis..det blir svårt förklara vad presenten är..av olika skäl.
Kan bara säga att den var fin!
Och betydelsefull!
:D
Men om jag ger bildbevis så blir det inte heller bra.

Susanna
Det känns bättre nu..
Men presenten..vad det är har jag lovat Ulle att inte avslöja..för då avslöjar jag för mycket.
Det kan låta kryptiskt.... men..
Ja, väldigt fin egentillverkad present.

Ulle sa...

Deal.