onsdag 5 mars 2008

Sur-Alien

I morse kände jag mig sur och irriterad på vissa människor.
Jag har dock inte PMS nu även om man kan tro det.
Min surhet kom sig av att jag tänkte tillbaka på gårdagen och några händelser då.

På morgonen skulle jag hämta posten i postboxen. Vem stod där inne?
Jo, vovvsegullarnas och Elake Måns matta.
Jag hejade som sig bör, vi var ensamma därinne hon och jag.
Hon hejade INTE!
Se länken: (som skrivet var så hejar hon endast då Mannenimittliv är med)

Sedan skulle jag köpa blommor till ett födelsedagsbarn. I blomsterhandeln har de nummerlappar så jag tog en, nr 67, på tavlan stod det då nr 64. Därefter kollade jag in den bukett som passade, den var ståtlig och fin.
Vad händer!
Jo, blomsterhandlarna trycker inte fram nästa nummer.
Varvid en dam tycker sig vara för mig, trots att hon INTE var det och hade nr 68.

För ett ögonblick tänkte jag säga till att jag var före damen. Men jag hejdade mig.
Sedan i kassan brevid så blev det ledigt.
Jag frågade direkt varför de inte använde kölappssystemet när det fanns ett sådant.
- Bra fråga fick jag till svar.
Damen som trängt sig före mig fnissade lite generat.

Sådant irriterar mig!
Ni får kalla mig för surkärring, bitch eller vad som helst.
Jag står för mina tankar, ord och känslor.

Senare när vi åkte hem så mötte vi vovvsegullarnas och Elake Måns matta, jag höjde armen till en hälsning..ingen reaktion.
nickar svärfar från passagerarsätet till henne. Varvid hon hejar sååå glatt tillbaka.

Nu ska jag sluta hälsa på henne och bara gå vidare när hon ska snacka med Mannenimittliv.

Hon är ca 65-70 år och det finns verkligen ingen anledning se henne som någon konkurrent ifall ni nu undrar.

Mvh
/Irriterad Alien

Inga kommentarer: