tisdag 25 mars 2008

Jag får erkänna..


Foto: Peter Rosén, www.rosenmedia.se

....att jag saknar norrskenet

...att jag saknar skoterutflykter

... att jag saknar att pimpla (pimpelfiske) under vintern

..att jag saknar skidåkning (på längden..saknar det väldigt mycket)

...att jag saknar de ljusa sommarnätterna i norrbotten (åååååh..)

...att jag verkligen saknar närheten till släkten

..att jag saknar det härliga knarrandet under vinterskorna

...att jag saknar att få plocka hjortron på en myr som ingen annan varit på

...att jag saknar enkelheten

....att nysnö som ligger vit är väldigt vacker

visst finns saknad trots att jag brister ut i mina klagosånger över snön ibland.
Det erkänner jag.

Och framför allt, så tycker jag att Kiruna är unikt.

Men flytta tillbaka till norrbotten, nej, been there, done that.

Take care, where ever you are

Inga kommentarer: