tisdag 11 mars 2008

Och jag somnar...igen..på tal om ...

Före jul åkte jag till Ge-Kå´s och där hittade jag bl.a några trevliga DVD:s .
Eftersom jag visste att våra ungdomar gillar se ungdomsfilmer .. så köpte jag för barnens skull en DVD - Linas kvällsbok.
(jo..jag erkänner att ÄVEN jag gillar Katten Gustaf, en del Disneyfilmer, filmerna om Sune samt även Svensson-Svensson)...

Nååååååååååväl..när vi skulle se Linas kvällsbok i julas så hördes det generade hummanden från den verkliga äldre generationen.
D.v.s farfar och mormor....tihihihi...ja ni vet..de dära sötisarna..

Jag kände mig också smått generad...så efter ett tag så somnade jag med huvudet i granen.
(Jag är mer än tacksam över att bildbevis inte togs..puss, på er älsklingar)
Hur det gick för Lina och hennes vänner vet jag inte. ...
Ja...hmmm....alltså hur filmen slutade har JAG ingen aning om.

Nååååååväääääääl..

Igår hade en bonusson med fästmö hyrt enDVD som de satte på...ja....SATTE på!!!...i....
Farfar/svärfar skrockade generat i början av filmen.

Jag rodnade...(är jag pryd?)
Sedan somnade jag som en stock efter 15 minuter.
När jag vaknade 10 min. innan slutet av så sitter en skrattande svärfar kvar i sin fåtölj. Även ungdomarna var vakna och roade.
Filmen var ju också en komedi...

Någon som vill dra några slutsatser utav denna berättelse?
Jag menar..ja.... hmm...
Är det bara jag som somnar vid...tja...jo..ja... ni vet.....?
Är det så att granar är väldigt bra att luta sitt trötta huvud mot?
Kan det vara så att jag av någon anledning somnar när det blir tal om..ja..
Ja..ni vet!...¨
detdärordet..that word....
SUCK!....på svenska ...

Take care

Inga kommentarer: