lördag 22 mars 2008

Filosof-Alien


Häromdagen var jag med om en kärnklyvning.
Spännande var det!

Jag klöv en mangokärna.

Tidigare har jag provat att sätta mangokärnor men de har ALDRIG, aldrig, never ever kommit upp.
Nu kommer mitt filosofiska resonemang.

Häromdagen tänkte jag kika in under det hårda skalet
Vad fann jag?
Jo, ett frö (såklart) som har ett fröämne som liknar ett embryo (tydligen kallas det även för embryo bland agronomer)

Fröet (den innersta kärnan..embryot) har något som liknar en ryggrad, det jag uppfattar vara själva skottet, fröämnet.
Det finns hur många likheter som helst med människoembryon.
Jag tycker också att kärnans innersta, fröet, har likheter med en delfin.
Dock sägs det enligt experter att, fröet, kärnan, troligen inte kommer att gro.
suck

Jag återkommer i ärendet, ska sätta kärnan i jord nu.
Take care

Inga kommentarer: