söndag 2 mars 2008

Slemmigaste 80-tals låten

Blev utmanad av Smuckers att utse den slemmigaste 80-tals låten.
Den första låt jag kom tänka på är Touch me med Samantha Fox.
Hittade dock inte den "slemmiga" videon som jag minns från hennes storhetstid då hon låg i en pool och hoppade upp och ned medan överdelen gled av henne med jämna mellanrum, hon var inte så noga med att dra upp överdelen på sekunden...varför fattar jag inte....

Att Samantha visade sina behag, som av en händelse, uppskattades MYCKET av den ena delen av befolkningen. Nu förtäljer rykten att Samantha suktar mer efter sitt eget kön.....ja.......ahmen!...alltså.....hon föredrar kvinnor..på alla sätt och vis.



Jag utmanar..eh..tja..de som känner sig manade!
Mvh
/Pryda Ännelaij

15 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tänkte jag skulle hitta något åt det hållet men inte från 80 talet för där tryter min fantasi. Jag var fullt upptagen med att vara mamma i början där och så var jag ju i Schweiz och pluggade.

Något som var väldigt mycket sex och sexanspelning var ju Diana Ross och hela rörelsemönstret var inte vulgärt men säljande. http://www.youtube.com/watch?v=g9uLbTkqaxc

Jag letade faktiskt en låt vi båda känner till men som jag har fått hjärnsläpp över både vad gäller artist och låttitel. Om du minns våran Luciashow med Torbjörn (syon) och han hade blåöga och Claes rektorn dansade i något kort och vitt. Då hade vi iaf en stönlåt där det sades att hon fick orgasm när hon sjöng låten, fanns det på video så torde väl det var värre, eller :)

Ännelaij sa...

Jo,Luciashowen var uppskattad...
Klart jag minns!
Den bästa de inom skolledningen sett då.
Himla kul var det!

Jaaaaaaaaaaaa, den låten
Orgasmlåten...ja...

Love to love you baby hette låten och artisten var Donna Summers!

Du är en vinnare och därmed utmanad!

:D

Anonym sa...

Så hette den ja och jag hittade faktiskt en videosnutt med henne och den låten och kom då också in på "Gloria" med Manhattan Transfer om du minns så hade Stefan en brynja på sig som han skulle slita av sig på slutet som Allan Paul gör i MTF. Förresten var Torbjörn så full på Luciavakan så han kom inte bara med ett blåöga, han gick dessutom på kryckor :) Jag skötte ju musiken och vet du vad, jag har ett rullband med alla dom låtarna som vi spelade då jag kommer bara inte ihåg vilka dom andra var. Till Ilove to Love så dansade Åsa (tror jag hon hette då) och den söta killen som sedan blev missbrukare. Dom hade på sig två av våra afrikaklänningar och svart bikini och skulle se ut som att dom strippade. Tänk, det var tider det och har egentligen ingenting alls med 80 talet att göra men jag blev som sagt nostalgisk för djäklar vad roligt den showen var och vakan (jag var nykter men inte dom jag tog hand om :))

Ännelaij sa...

Manhattan transfer var ju skitbra då!
Vilken ra musik det var på slutet av 70-talet...

Herregud!
Det hade jag glömt, om Torbjörn alltså.
Wow, vad roligt att du har kvar bandet och att det var rullband..hehe..fasen va gamla vi börjar bli!

Var det inte Anne som blev ihop med Billen?
(han kallades väl så?)

Ja jäsiken..det var ju visserligen slutet på 70-talet men iallafall..
:)

Så du var nykter en luciavaka!
Det var starkt gjort må jag säga.

Anonym sa...

Kul inlägg om slemmiga 80-talslåtar. :-) Kom in här via Gökboet.
Men var det verkligen Samantha Fox som hoppade i en pool så överedelen ramlade ner .. var inte det hon Sabrina ..
Boys (Summertime Love)...

Eller så minns jag helt fel.

Anonym sa...

http://www.youtube.com/watch?v=_bZr3UpEpx0

Sabrina

Anonym sa...

Ja jäklar!! Vilka... låtar det gjordes då, på den tiden!!

En får tacke för påminnelserna!

/Bengt-Stefan

Ännelaij sa...

Nina
Håller med!
Jättekul att minnas tillbaka på 80-talet.
:)

Jo..smuckers hade den som sin slemmigaste 80-talslåten.

Men vad jag minns så har även Samantha skuttat omkring i vattnet då BH:n somavenhändelse råkat halka av lite grann.

Men jag kan minnas fel.

/A

Ännelaij sa...

Bengt-Stefan

Vad tänker du främst på när det gälelr 80-talet?

Är det Sabrina och Samantha som för alltid etsat sig fast på din näthinna och gjort den grumlig?

:)

VI vill veta!

Anonym sa...

Ska jag vara helt ärlig så är denna 80-tal för mig:
http://www.youtube.com/watch?v=3Qo1__kbwrA

Men Sabrina och Sam... *drömmer mig bort*

/B-S (BS?!?!?!?! shit)

Ännelaij sa...

Hej B-S

Ja..den var ju ...bra..stod nå´t om kids....hehe...

Gillar du den musiken fortfarande?

Mvh
/seriösa, grown up Alien

Anonym sa...

Nä, det gick över.

/Benge-Steffe

Anonym sa...

Nina, det finns en musikvideo som jag kommer ihåg med Sammantha i en liten pool, inte som Sabrina utan en liten eller om det var i en boxningsring (jag vet, jag är senil :) ) Men grejen med Sam var att dom spelade på hennes "big boobs" och sålde henne så och det var ju lite sorgligt tyckte jag iaf.

På tal om minnas 80 talet så var Therese omättligt förtjust i The Pinks med bla. Helena och jag. Jag hittade ingen YouTube med The Pinks men väl låten och någon som vill synas (låten i original http://www.youtube.com/watch?v=EcHnxU8ODYg

Visst minns jag Woodpecker men det var mer dom små som gillade den låten även om den var söt. Jag minns däremot Jason Donovan som var så söt, resten fortsätter hos mig ;)

Ännelaij sa...

JAAAAAAAAAAAAAAAAA!
Precis!
Så var det ju...jag OCH du har rätt!
Även Samantha har skuttat omkring i en pool med sina ...boobs.

Pinks var bra..tyckte även jag..vissa låtar alltså..Helena och jag..var bra!
:)

Tessan har bra smak.

Woodpecker...håller med..det var bara småungar som gillade den..
såna man gäspade åt..

Jag kollar vidare om Jason etc. på din blogg genast!!

Ses

Anonym sa...

Småungar!?!? Vaf... fast... det är klart, det har jag ju igen idag!! ;-)

/snart 38