måndag 24 mars 2008

Våga vägra snö!

Nu har det snöat igen.
Andra gången denna påsk.
Fy fabian vad less jag blir.
Det är visserligen inte så mycket snö, men varför nu?!


Varför ÖVERHUVUDTAGET?!

Javisst är jag född och uppvuxen i norrland, norrbotten..
Men snö är inget för mig - numer!
Vackert, javisst, möjligen, två-tre dagar i december alternativt januari. Jag tycker inte ens att det är nödvändigt att snön ligger under jul..men..OK...

Sådan är jag.
Visst norrbotten är fantastiskt på många vis..med sin orörda, vackra natur etc.
Men jag kommer aldrig, never ever flytta tillbaka.
Det är för kargt, för långt bort, det är för ..jagvetintevad...svårt att komma nära folk..otillgängligt.. otillgänglighet är ordet..
(fasingen vad jag kommer få skit för detta inlägg)

Kanhända jag ångrar mig.. ang. flyttplaner..men jag tvivlar starkt på det.
Jag föredrar värme, på alla vis, framför kyla...

Det pratas om att Sthlm:are är ego och svåra.
Själv tycker jag tvärtom.
Det är mycket lätt knyta kontakter i Sthlm.
(som sagt var: fasingen vad jag kommer få skit för detta inlägg)

Dock bor jag inte längre i Sthlm..för er som undrar...

more to come..
Take care

Inga kommentarer: