måndag 31 mars 2008

Romantik, antik-Alien



Ty även de gamla grekerna...eh..där kom jag av mig..

Men, den nya trenden med barock (dock gäller inte humor), och ståtligt går igen även när det gäller blommor.
Så idag köpte jag, som bara i vissa fall är en trendnisse se fotnot, vita ranunkel som jag ska plantera i krukor.
Dessutom köpte jag en söt groda till en krukplantering. Verkligen söt.

Jag behöver visserligen inte kyssa fler grodor........... men söt var den i vilket fall som helst.
Fotnot:
Jag gillar vita möbler...lite...på rätt ställe....
Finns många jättefina hem där allt går i vitt..
Vitt är snyggt, verkligen, i lagoma mängder och på rätt plats!
Det jag verkligen tycker är sorgligt är då man förstör 50-100 år gamla FINA, verkligen fina möbler, genom att måla om dem i vitt.
Förstöra antikviteter?
Sedan skrapar man bort en del av ytan för att få möbeln att se åldrad ut...eh...OBS..se åldrad ut...
Var inte möbeln åldrad från början?
Vad händer då?
Jo, möbeln sjunker drastiskt i värde. Och eftersom trender variera så är det så att om 5-10 år ska man ha bruna..åldrade möbler.
Vad gör man då med sina vitmålade, skrapade, antikviteter?

Tänker ta upp detta mer utförligt i ett senare inlägg
Ses

/Hälsningar från antiken och romantiken

Inga kommentarer: