torsdag 4 juni 2009

En märklig dag

Flaggan som jag hissade idag
Återigen har det varit en märklig dag.
I morse hissade jag flaggan men eftersom det blåser kraftigt så tog jag stormflaggan.
Det kändes väldigt fint och bra att göra detta eftersom Mannenimittliv var så noga med flaggdagar, han har skrivit ned varenda födelsedag samt alla allmänna flaggdagar så vi inte skulle glömma bort någon.
Efter det så köpte jag blommor, en bukett i mörkt rött och vitt.

På kyrkogården var det stilla och lugnt.
När jag satte blommorna i en vas på graven och gick iväg för att hämta vatten så hände något märkligt.
Det börjar blåsa!
Ja, ja jag förstår att ni tycker att det är naturligt men jag tolkar in annat, jag ser tecken.
Precis som om att Mannenimittliv var rädd att jag skulle åka hem efter en sådan kort tid.
Så jag pratade med honom och sa att jag ska ju bara hämta vatten och är snart tillbaka.
Då stillade det sig.
Väl tillbaka så pratade jag en stund med Mannenimittliv.
När jag efter ett tag vänder mig om så får jag se delar av gamla gravstenar lutade mot stenmuren.

Givetvis var jag tvungen att fotografera.
Tycker de såg så fina ut.
Kyrkogårdar kan faktiskt vara trivsamma och vackra också.
Andra både roliga och märkliga sammanträffande har också hänt idag.
Men om de orkar jag inte skriva just nu.
Ha det bra
/A

3 kommentarer:

strandskatan sa...

Ibland händer det oförklarliga saker.Att vandra omkring på en kyrkogård kan vara mycket rogivande. Så fint av dig att hissa flaggan !
Var rädd om dig !

Markattan sa...

Det där som händer, att det stillnar eller tar i, eller för all del annat, är sånt som får oss att inse att den här dimensionen inte är den enda. Och det ska vi nog vara glada för.

Tack för att du orkar dela med dig av dina dagar. Det är en oumbärlig "utbildning" du ger oss.

Varm hand
Markattan

Ännelaij sa...

Strandskatan


Det händer verkligen många oförklarliga saker i livet.
Tack
kram
/A

Markattan


Helt klart finns det en annan dimension som står över oss levande, vanliga dödliga.

Tack själv för alla uppmuntrande och trevliga kommentarer.

Kram
/A