onsdag 3 juni 2009

Dagen idag och morgondagen

Dagen idag har varit omtumlande. Många känslor har kommit upp till ytan igen, jobbigt men ändå bra, bra på ett sorgligt vis.

I förmiddags åkte jag in till la Stada för att bl.a köpa en tårta och kaffebröd till personalen på den avdelning Mannenimittliv "tillhörde".
Favoritsköterskan M var där samt en av favoritundersköterskorna, det kändes väldigt bra att det var kända ansikten som jag överlämnade min uppskattning till. Förutom delikatesserna så hade jag skrivit ett tackkort till dem.

Och, nej, jag kunde givetvis inte hålla tillbaka tårarna.
Det var så mycket känslor som flöt upp till ytan.
Komma tillbaka till den avdelning där Mannenimittliv drog sina sista andetag.
Mina knän darrade men jag gjorde det, jag orkade.
Dessutom är jag övertygad om att Mannenimittliv velat att jag skulle göra det.
Visa vår uppskattning.

Senare var det dags för läkarsamtal.
Och det blev ett bra samtal.
Vad som sas tänker jag inte berätta här.
Men jag var inte ensam om att ha tårar i ögonen.
En sak som jag kan berätta det är att doktorn var/är en väldigt uppskattad doktor av Mannenimittliv samt även för mig.

Förutom det så fick jag under ett långt samtal med vår kurator höra:
Det märktes så tydligt hur nära ni stod varandra.
Det fanns en sådan genuin kärlek er emellan.
Ni strålade tillsammans.

Som synes var så har det varit en känslosam men ändå bra dag.

Ta hand om er
/A

5 kommentarer:

Den inte så hemska tvillingen sa...

Det är väl det som är livet, de goda dagarna som är fulla av känslor, som berör, som betyder något.
Kram till dig som orkade och vågade. Stark är du.

Anonym sa...

Vännen, somliga dagar knäcker en men är samtidigt så viktiga. Du har just gått igenom en av dem och jag önskar att det fanns någon som kunde ta din sorg, och bära den en stund. Nu funkar det ju inte så och ändå klarar vi det och går vidare, på något märkligt sätt.

Varm hand
Markattan

Ännelaij sa...

Den inte så hemska tvillingen


Ja, det är det som är livet.
Det var både tungt och bra igår. Fick ju svar på vissa frågor också. En del överraskande svar blev det också och somliga mycket sorgliga.

Kram
/A

Markattan


Ja, somliga dagar är inte lätta. Men gårdagen var trots allt inte bara mörk.
Men helt klart önskar jag att jag inte hade behövt vara med om den dagen.
att livet var annorlunda.

Tack för dina fina ord.

Kram
/A

Speja sa...

Det låter både tungt och lättande på samma gång. Tänk ändå vilka fina människor det finns - där omkring en.
Ta väl hand om dig!
Kram
Speja

Ännelaij sa...

Speja


Ja, det var både tungt och lättande precis som du skriver.
Jobbigt, tårfyllt men ändå så nyttigt och givande.

Det finns verkligen många underbara människor både i vården och i världen.
man ösnkar att de goda människorna uppmärksammades mer.

Kram och tack!
/A