fredag 26 juni 2009

Jo, jovisst..

..är det sorgligt att Michael Jackson är död.
Men måste hela TV4-nyhetsmorgon handla om Michael?
Varje nyhetsinslag tillägnades helt till denna popartist.
Visst var han stor och visst är det sorgligt men alltså..finns det ingen rim och reson?
Har det inte hänt något i klimatfrågan eller när det gäller djurens rätt i samhället eller någon taliban som slagit en muslim i huvudet någonstans?
För att inte tala om finanskrisen, vem pratar om den nu?
Och pensionärerna som inte får sänkt skatt trots att de jobbat i 74 år.

Någon föreslog att det skulle utlysas världssorg.
Suck säger jag bara.

Hoppas ni tänker likadant som mig för då ska ni få en puss på kinden när vi ses IRL.
(just därför tycker ingen likadant)

Take care
/A-SomAntagligenFårMotta100HatmailNu

10 kommentarer:

Ulle sa...

Michael Jackson har gjort sååå mycket fantastiskt! Men jag håller med du. Det får vara måtta på mediapådraget.

*vänder kinden till*

Anonym sa...

Vill bara meddela att jag har kvalificerat mig för kindpuss ;)
//AL

Markattan sa...

Markattan ställer sig i kindpusskön. Jorå det är ju trist och visst har han gjort bra grejer, men... Någon måtta får det vara. Världssorg? Nope tack.

Markattan

Ännelaij sa...

Ulle
Jovisst är var han bra men...
Kindpuss ges vid tillfälle.
/A

AL
Hehe, så bra då!
Givetvis hålles löften.
Kram
/A

Markattan
Precis bra saker har han gjort..men världssorg..suck.
Man undrar.
Vadan hamnar vi härnäst då en världsartist avlider?
Världssorg och stänga av elen samt stödköpa maskrosor?

kram
/A

Anonym sa...

ja som inte ens gillat jaxon.........måååjkool

strandskatan sa...

Jackson och jag har inte haft någon närmare relation ...men jag kan hålla med om att han var duktig på sitt sätt.
Men all hysteri - nej, det är bara för mycket !

Kerstin sa...

Han var duktig låtskrivare och sångare, men världssorg? NOPE! No Way!!!Något överdrivet.

Håller med dig Annelie!

Kram/Kerstin

Carina sa...

Visst var han en världsartist men världssorg är väl att ta i. Tycker det är sorgligt eftersom han tydligen hade en oerhörd tung ryggsäck som gjorde att han inte mådde bra och att han aldrig fick en chans att ha sin sista resa inom musikvärlden.

Jag tycker att vår egen politik som ställer livet till ände för många i dagens samhälle är viktigare för oss här hemma. Att man inte skall klara sig ekonomiskt efter att ha slitit ett helt liv är förkastligt och våra "ansvarsfulla" politiker är värda förrakt.

Bekymrar mig för hur det skall gå med alla sjuka, däribland dom med svåra kroniska sjukdomar som tex MS osv.

Vi får någonstans världen vi förtjänar oavsett om vi själva egentligen valt resultatet. Vi i det här fallet är kollektivet.

Kindpuss vill jag gärna också ha när vi ses. Vi skall ner till dina trakter om ett par veckor om du har möjlighet vill säga.

Ida sa...

Hehe, världssorg? Herreminje! Har egentligen inte heller någon större relation till karln, men har var ju duktig på sin grej.

Andra grejer vet man ingenting om, men allt man hört låter ju inte helt hundra.. men allt behöver inte vara sant heller..

Tror också han har burit en mycket tung ryggsäck genom livets gång. Men det var då en väldans hysteri. Hon som var med i Charlies änglar Farrah Fawcett dog ju samma dag. Henne var det väl bara en liten notis om medan Michael fick stora rubriker överallt.. Nåväl, han var ju större.. Men ändå!

Äh, ska sluta svammla nu.. Jag skrev ju själv bara om Michael och inte om Farrah så :P

Ännelaij sa...

Jisses vad folk kommenterar nu när jag knappt har tid att svara..
Men jag gör ett litet försök


måååjkool
Jag har diggat honom men han har aldrig varit en STOR idol för mig.
Klart jag lyssnat på thriller och jag har någon CD någonstans men..ingen idol, det är det inte.
/A
Strandskatan
Precis!
Det räcker väl med att jag kan bli hysterisk ibland.
Ha det bra
/A
Kerstin
Känns bra att även du håller med mig och kindpuss vankas vid en eventuell träff någon gång.

Kram
/A
Carina
Håller med om mycket i det du skriver.
Man blir ju ledsen å Michaels familjs vägnar, men jag börjar bli trött på mediadrevet varje gång det händer något.

SUCK!

Jag har också undrat hur det ska gå med alla som är sjuka.
Dock hinner jag och orkar inte utveckla mina funderingar här.
Det är så mycket.

Klart du ska få en kindpuss då vi ses.
Och det kan funka om två veckor.
Men vågar inte lova något p.g.a andra besök etc.

Vi får höras vid.
Jag mailar dig på söndag.

Kram
/A

Ida
Klart han var duktig!
I övrigt håller jag med dig.
:)

Du svamlar nog inte mer än vad jag gör.

Kram och puss
/Mamma