onsdag 30 december 2009

Jomensåatt..


Kiruna kyrka, fotad av mig 24/12-2009, här syns 'blåmörkret' tydligt.

I morse gick jag ut och kollade däcket, det som var tomt igår.
Idag var det mindre tomt, alltså fanns det luft i det men det såg liiiiiiiiite, liiiiite skumt ut.
Så fram med kompressorn igen och samtal till min vän mojkol igen.
(Den stackarn kommer nog snart att blockera mina samtal..)
Så jag åker iväg till la stada för att handla med kompressorn i bakluckan.
Johodå..lilla nervösa Ännelaij börjar fundera och tar fram kompressorn för att kolla trycket. (hade det vart en blodtrycksmaskin så hade nog trycket varit högt..)
Och..hon hajar att..ja gissa om att hon hajar..att hon har haft handhavandefel samt att däcket inte innehåller så mycket luft.


Lite desorienterad och efter att pyst i mer luft i den mindre spänstiga ringen..ja bilringen..nej inte på mig, dumskallar..så bestämmer jag mig för att åka hem.
Med oförrättade ärenden och minen var nästan likadan.

Hemmavid stannar jag iallafall för att handla i den lokala butiken.
Och där fanns massor av smaskig mat, t. ex okokt julskinka med utgångsdatum den 29:e, lammstek med utgångsdatum den 30:e samt blandfärs som undertecknad inte tycker är så smarrigt.
Så det blev kycklingfilé, jajajaaaaaaaaaa..jag äter kyckling minst en gång i veckan men..det är mat.
tjöta
Synd de inte har sushi..........

Nu ska jag avvakta trycket i bilringen och hoppas på att det blir en kortare resa i morgon för inhandling och tändning av ljus på graven.
Där ljuständning är prio nummer 1.
Hörs när vi ses
/Ring-A

5 kommentarer:

Markattan sa...

Åh vad det är trist med punka eller andra bilfel, särskilt när det är kallt. Man fryser ju händerna av sig oavsett hur man bär sig åt.

Hoppas det ordnat sig nu.

Markattan, önskar Gott slut och Gott Nytt År

Ännelaij sa...

Markattan
Ja, det var trist men..det ordnade sig.
Det är inte punka på däcket.
Tackochlov.

Jag önskar även dig ett Gott slut och Gott Nytt År

Anonym sa...

Tack för alla dina bloggrader och dina underfundiga synpunkter. Ha ett så bra nyårsbyte som du kan och hoppas ett Gott 2010!
/ingridcarlsson

XXX sa...

Ännelaij; finaste. Hoppas att det kommande året blir ett riktigt bra år. Stor kram från Sundsvall och hemsk tvilling.

Ännelaij sa...

ingrid
Tack för de fina orden.
De vämer.
Hoppas att även du får ett bra 2010!
Kram

Den låtsatshemska tvillingen
Ja, vi får hoppas på att 2010 blir bättre.
Svårt att tänka sig att det blir sämre.
Kram!