lördag 5 december 2009

Lucka nummer: 5

Lucka nummer 5 handlar om hemlisar från bägge håll.
När kalenderflickan gick andra året på gymnasiet så fick hon en idé.
Ingenting sa hon till sina klasskamrater innan hon skred till verket och lade häftstift på biologimagisterns stol.
Han flög upp som ett skott, borstade sig diskret runt rumpan men sa i n g e n t i ng.
Övriga elever förstod ingenting.
Kalenderflickan log inombords, såg ut som en oskyldig ängel medan hon tänkte för sig själv:
Äntligen!

Ett flertal år efteråt så fick hon höra av Mannenisittliv att hon nog kanske borde underteckna sina mail till bl. a naturhistoriska med
- Annelie 5år undrar.
Och växa upp.

Här får ni se en film från en vanlig gymnastiklektion.


/Kalenderflickan

5 kommentarer:

Mifflan sa...

Hahaha! Jag hade en kompis i gymnasiet som skrev fejkade insändare till tidningen och orsakade en herrans debatt i min lilla stad. det skulle vara kul att göra det nu när man är klok och vuxen...

Anonym sa...

hehe.../mojkol

Anonym sa...

vilken bra kalender detta e!!!/mååååååååååjkool!!

Ulle sa...

Innebandy is da shit.

Ännelaij sa...

Mifflan
Haha!
Vad kul!
Snacka om innovativa ungdomar.
Sådant gillas.
:)

mojkol
:)

mååååååååååjkool
Kul att höra..eh..läsa.
Du är ju alltför rar.
själv är jag självkritisk..nåja..tack iallafall för berömmet.

Ulle
Ja, innebandy kan vara himla skoj.
:)
Länge sedan jag spelade iofs..jag skulle ju bli ifrånsprungen 100ggr om.