tisdag 1 december 2009

Stenen


Vid lunchtid så visade sig solen igen.
"Så jag tog av mig min kavaj, sparka av mig båda skorna.."
Eller näe, istället gick jag ut för en välbehövlig promenad.
Och, vid hästkliarstenen så hade någon återigen lagt blommor och annat.
Denna gång tre stycken röda nejlikor, någon fågelfjäder och någon snäcka.

Först rosor, sedan stenar därefter orkidéer och nu nejlikor på samma plats.
Slump eller något barn som leker?
Inte vet jag.
Intressant i vilket fall som helst.

Ha det bra
/Undrande-A

5 kommentarer:

Markattan sa...

Men håll med om att det är spännande att fundera på. Rätt vad det är så får du/vi nog svar på gåtan.

Markattan

strandskatan sa...

Jag tycker det är fint.. någon saknar någon väldigt mycket .

Ännelaij sa...

Markattan
Ja, så småningom får vi svar.
Fast säker är jag inte.
Men spänande är det verkligen.

strandskatan
Ja, det är fint.
Kanske det är så.att någon saknar någon.

Anonym sa...

min tanke är att någon sörjer någon i hemlighet, dvs en kärlek som är hemlig och där den sörjande personen går till ett ställe "de" gått till någon gång
/ingridcarlsson

Ännelaij sa...

ingrid
Ja, så kan det vara.
Troligen får jag..vi..aldrig något svar på det.
Men ifall jag kommer något på spåren så lovar jag att skriva om det på bloggen.