torsdag 3 december 2009

Lucka nummer: 3

Det är inte lätt alla gånger att vara pappa.
Jag vet!
Eller nej..vet gör jag ju inte, men jag har ju pappaerfarenheter som dotter till en.

Nu nalkas ju julen och såsom ett brev på posten så kommer julminnen upp.
Ja, t. ex då min far satte upp några julbonader med eltejp.
Snyggt?!?
Nej, men de satt ju uppe ... ett tag.

Vid julaftonstid då han köpt ultrafina klappar till oss i familjen så hände det någon gång att han med ett fnitter undrade om vi var nyfikna om vad det kunde vara i paketet.
Om han försa sig någon gång?
....

En annan stolt pappa är en Svensson


/Kalenderflickan
Post scriptum
Eltejpen byttes så småningom ut mot annan upphängningsanordning

4 kommentarer:

Cina sa...

Eltejp. Före silvertejpens tid?
Gustav Svensson är min favvo-pappa!
Kram!

Ida sa...

Åhh, vad underbar min morfar verkade. Önskar jag kom ihåg honom, tyvärr gör jag ju inte det. Älskar dock att höra saker om honom, vad han gjorde, sa och så vidare. Och SÅKLART att jag var hans lilla prinsessa :D

Carina sa...

Inte lätt att vara pappa, jag menar dom goda alltså. Din käre far verkade vara lika duktig som jag på att kunna hålla god min när jag var så nöjd med min överraskning oavsett vad det månne vara.

Annat var det när det gällde hemligheter då kunde jag vara finurlig som sjutton och alla trodde fel, varje gång ;)

Ida, jag har aldrig träffat dig men din morfar var snäll tyvärr kommer jag inte ihåg särskilt mycket eftersom jag växte upp i Afrika och bara bodde nära din mamma under en kortare period av mitt liv :)

Ännelaij sa...

Cina
Ja, eltejp.
Ganska snyggt med svart mot rött..faktiskt..
Gustav är himla härlig.
Kram

Ida
ja, han var bra..
Jo, tyvärr svårt för dig att komma ihåg honom..tyvärr..
Men..vi andra som får berätta för er ju.

Carina
Det ÄR svårt med överraskningar..så tycker även jag.
Hemligheter, det håller jag med dig om att det är lättare att behålla dem för sig själv.
:)