onsdag 2 december 2009

Lucka nummer: 2

Kalenderflickan har varit med om mycket i sitt liv.
Bl. a så var hon på en firmafest med bordsplacering, alltså så hade hon en herre till vid sin sida.
Och då ska man ju enligt vett och etikett konversera. Så efter sedvanlig presentation med namn och yrke så var det dags för att prata om diverse passande samtalsämnen.
Eh..det gick ju sådärbra.

Kavaljeren var mer kortfattad än en ensling på en kal bergstopp i Nikkaloukta.
T.o.m Kalenderflickan syntes vara väldigt språksam, ja i jämförelse med bordplaceringskavaljeren så var hon rena rama konversationssprutan.

Till slut efter att knappt fått någon respons på frågor om diverse saker såsom fritidsintressen, väder, fritidsintressen igen, väder igen, samhällsfrågor, TV-program, etc.
Så gav Kalenderflickan upp och i en suck så frågade hon om vad bordsgrannen gjorde på sitt arbete.
Då var kvällen gjord.
Två och en halv timme lyssnade Kalenderflickan.

Nu vet Kalenderflickan allt om hur dåligt folk parkerar, vilket jobb det är med buskar som skymmer korsning, ja..hon vet nu det mesta om parkeringsvaktarbete.
Fast ÄNDÅ har hon lyckats få p-böter efter denna lektion.
hmmm

Nu filmtajm

Med vänlig hälsning
Er vän
/Ulla-Bella

4 kommentarer:

strandskatan sa...

ja, en får då jammen va lyhörd å ente lomhörd när en e ute å ska tale me folk.
Men vadå ... parkeringböter ? Det var ju riktigt trist efter en sådan i övrigt givande afton!

Speja sa...

Två och en halv timme om sitt arbete? Vilket rikt liv denne kavaljer måste leva...

Ulle sa...

Julkalendern har startat mycket lovande! Ser fram mot nästa lucka.

Ännelaij sa...

strandskatan
Precis..lyhördhet är väldigt bra vid samtal.
P-böter är inte skoj alls.
Jag kanske var lomhörd så jag inte tog till mig hans utläggningar.

Speja
Ja, det var lite ..jobbigt att lyssna på.
Men å andra sidan så började han ju prata då.
Dock var jag glad över att kvällen inte blev sen för min del.

Ulle
Åh, jag som nästan ångrar mig idag.
Svårt att komma på bra saker att skriva om så...hmm..men för din skulle kan jag tänka skriva några inlägg till.
:)