tisdag 1 december 2009

Lucka nummer: 1

Min hörsel har försämrats lite på senare år (ja jag är lika gammal som tomten), så jag har liiiiite svårt ibland att uppfatta olika dialekter.
Ibland svarar jag lite halvgalet på frågor från skåningar och hallänningar samt en och annan galen östgöte.
De är ju med sådana som har särskilt intressant dialekt jag alltsomoftast pratar i telefon med.

Denna film visar både på hur svårt det är att hålla sig för skratt samt att uppfatta vad folk säger.
Igenkänningsfaktorn är hög hos mig.


/Kalenderflickan

4 kommentarer:

Ulle sa...

Underbar!! Tack! Min kollega frååååån... KRISTINEHAMN skrattade högt!

Ännelaij sa...

Ulle
Åh, har du också en vän från KRISTINEHAMN?!
KUL!
:D

Carina sa...

Vadå lika gammal som tomten, tycker du VI skall lämna plats åt den yngre generationen :) *skrattar*

Härlig första lucka.

Ännelaij sa...

Carina
hehe
Ja kanske dags för våra tomtenissar att ta över.
:)