fredag 11 december 2009

Lucka nummer: 11

På tal om Nobelmiddagen så var Kalenderflickan och Mannenisittliv bjudna på en finare middag där Kalendris hade på sig långklänning.
Allt var perfekt, samtalet flöt på bra.
Sedan var det dags för dans.

Kalendris blev uppbjuden av sin bordskavaljer, en äldre strikt herre.
De började dansa och trots att det var en foxtrot så lackade svetten på dem båda.
Ty Kalendris trampade den hövlige herren på tårna hela tiden.
Och herren var ju tvungen att dansa två danser med henne.
Det var en pärs för dem bägge två.

Jag behöver nog inte säga att han inte bjöd upp henne fler gånger den kvällen.

På tal om ingenting och allt så kommer här en film.

/Kalenderflickan

2 kommentarer:

Mifflan sa...

Hahaha! Det där med dans är en pärs för många av oss, även för mig som trots allt tycker att jag borde kunna...

Foxtroten är en ologisk dans. Märkligt att just den har blivit så populär!

Ännelaij sa...

Mifflan
JaaaaAAaaa..det är verkligen en ologisk dans.
Eller så tänker jag inte när jag svänger mina lurviga...inte vet jag..fort men fel kanske?