måndag 11 augusti 2008

Och sedan så..

..var det så att en man med fru och vovvsegull gick i samlad trupp ned till ett av våra bad.

En av våra grannar upplyste dem om att det är förbjudet att bada med hundar just där, det framgår också av förbudsskyltar.
Vår granne sa också, vänligt men bestämt, att de kunde bada nere i hamnen där det är tillåtet även för hundar.
Detta gav mannen i fråga samt hans hustru och den söte vovvsingen fullkomligt (by-)rackarns i.

Samtidigt kommer vi ned för att ta oss ett dopp med en av döttrarna och fick höra storyn.
När vovvsegullfamiljen kliver upp efter att ha busat av sig så där härligt snuffsigt i havet så berättar även jag vänligt samma sak för dem.

Varvid mannen surnar till och säger:
- Men min vovvsegullepluttsöting kan få olja (?!? som om att man släpper ut olja i hamnen) på sig och jag tänker minsann INTE bada med den lille juvelen i hamnen, näääähädå minsann!!..morrmorr..

Då brast det för undertecknad som sa (kanske, kanske något överilat men jag blev minst sagt förbannad):
- Jag skiter fullständigt i om din hund blir nedsmutsad i sin päls, får en kallsup av olja eller nå´t annat.
Här är det förbjudet att bada med hundar!
Det är viktigare att våra barn mår bra än ditt vovvsegull...morrmorr..

Han blängde på mig och gick..om blickar kunnat döda hade ingen av oss levt idag.

Sådant här är livet i det lilla idylliska samhället invid havet.

Mvh
Eder vän
/Lugnbaralugn-Alien

3 kommentarer:

Anonym sa...

Bra!! Så ska dom tas. Civilkurage, det behöver vi mer av i detta landet.

Ännelaij sa...

Håller med!
Fast ibland känns det som om jag är i konflikt i onödan..hmm..

Nåväl..bättre säga ifrån än att inte göra det..
:)

Anonym sa...

För övrigt en inte helt gullig hund, denna därna...