måndag 11 augusti 2008

Lugn och fin...


..är jag..väl.

Ibland.

Men jag irriterar mig på bl. a telefonförsäljare som envisas att ringa upp gång på gång trots att jag svarat att jag inte är intresserad.

Senast i raden av dessa irriterande tråktelemarketingföretag ringde oss i förra veckan. Det en tjej, givetvis ung, som ville få oss att byta telefonbolag. - Nej! sa jag direkt.
- Men, vill ni inte spara....?
- NEJ! sa jag nu irriterad.
- Men, ni får ju ett bra erbjudande med...
- NEJ!!! vi är INTE intresserade, Tack och Hej, sa jag och la på luren

Dagen efter ringde en annan tjej.
Samma story.
Jag sa ifrån snabbt som en iller och lade på.

På den tredje dagen var vi bortresta.
När vi kom hem såg jag på nummerpresentatören att de ringt..igen...inte bara en gång utan 4 ggr.
Detta på en lördag.

Nej, vi har inte gått med i Nixregistret...
Men fortsätter denna spamfirma att ringa oss..dumt av dem eftersom vi aldrig, never, ever kommer byta telefonbolag till något annat inom 45 år (vad vi vet idag iaf)...så får vi ta oss en funderare.

Dessutom har jag nu hittat info om detta bolag som visar på att de är kända..läs ökända.. för att ringa upp folk i tid och otid, telefonspamming alltså.

Nåväl
Om ni mailar mig får ni telefonumret och mer info.

Här är en bra sida om mer eller mindre seriösa/oseriösa telemarketingbolag





Eder vän
/LillaMy-Alien

Inga kommentarer: