lördag 26 april 2008

Reklam för papper


Häromdagen var vi ute och promenerade, jag och Mannenimittliv.
Vad fick vi se då?!
Jo, små söööta nykläckta, nyvärpta-
Lamm.

Smaskens sa jag, snart har vi dem på tallriken.
Men innan dess så måste de ju växa upp.
(Vars har jag hört det ifrån tidigare?!..att växa upp?..hmm)
Alltså vem vill ha bara en fjuttig lammkotlett på tallriken?
Inte jag iallfall.

Nåväl, Mannenimittliv pekade ut baggen..den med horn..den gråsvarta.
Det märkliga var att lammen började dia baggen!
Jag föll nästan ihop i en hög..
Alltså vad ska vi som är kvinns (alt. tackor) ha kvar för att känna oss unika om vi inte ens kan dia/amma våra barn/lamm?

Nåväl.
Jag bestämde att den svarta var mest lik mig.
De andra ulltofflorna liknade mer fotomodeller för toalettpapper.
Så lättfångad är inte jag!
Don efter person..eller får..

Take care

Inga kommentarer: