fredag 4 april 2008

Jul i april?!

Idag fotograferade jag (via mobilen) de knoppar som börjar synas på julrosen.
Likaså så har julkaktusen/novermberkaktusen knoppar igen.
Den, julkaktusen, är verkligen märklig.
Den blommar både tidigt i november, en ny blomning sker kring jul och nästa i april/maj.
Verkar som den gillar läget...och vem gör inte det här nere på västkusten!
;)

Även mangokärnan som jag satte för 2-3 veckor sedan har kommit upp. Bilden blev tyvärr för suddig (också mobil) så den struntar jag i att lägga ut.
Men snart, tja, om kanske 50 år, kan ni se mig under mitt Mangoträd.

Ses..skrives...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Var tog din lista vägen? Jag är lite sen på att kommentera men dagarna har varit för korta helt enkelt och med både dator och serverstrul har det varit lite si och så med läsande och annat kvällstid.

Tänkte fråga om ni redan drabbats av pollensäsongen men jag kan fråga mig om vi redan gjort det för idag slog den till eller så är det KA´s sjuka vecka som drabbat mig rejält istället.

Har du tänkt fördriva ditt eventuella andra liv under ett mangoträd :) ? Inte alltför illa det, mango är gott faktiskt.

Ha en fin helg och på återläsande ;)

Ännelaij sa...

Min lista tog jag bort.
Av olika anledningar.
Men jag ska göra en ny.
Snart.

Japp, verkar som om pollensäsongen kommit hit igen.
Är inte särskilt tidigt egentligen.

Livostin hjälper direkt mot ögonbesvären. För mig i alla fall.
Nysningarna är ju tabletter alt nässpray vid behov.

Mango är verkligen gott!
Synd bara mangos inte kan bli frukter häruppe.
Men de kan ju bli fina träd.
:)

ha det bra!

På återläsande
(A

Ännelaij sa...

Och JAAA Carin!
Mitt kommande liv tänker jag tillbringa under ett mangoträd.
I varje fall på ett varmt ställe.

Alla får dra sina egna slutsatser.

;)