tisdag 22 april 2008

Nya gjutningar

Foto: Jag, Ännelaij

Johoppja.
Nu är trädgårdssäsongen verkligen igång.
HÄRLIGT!

Genast infinner sig krukproblemet och genast infinner sig frågan om vilka former jag kan använda som gjutformer för nya krukor.
Förra året beställde jag en del formar men en hel del hittade jag på själv.

T.ex gamla kakformar (och nya..ehhehheee...he..harkel), glasslådor, skokartonger och hinkar.

Jag fattar inte varför Mannenimittliv/Indianhjärtat ser så frustrerad ut när han hittar sin finaste avbitartång ute i regnet?
Lite cement skadar väl inte?

Ja, just det..kom just på att jag måste kila ut och bära in alla trädgårdsverktyg på en gång.

..kom bara tänka på en grej..en lätt grej..Jag måste byta till sommardäck..troligen blir det i morgon.
Och Bosse bildoktorn bor visst i trakterna kring Falkenberg så...
Let´s go!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men hur gjorde du formen till den där?!?!?!

K-I

Ännelaij sa...

Hej K-I

Det vill jag inte avslöja...
Eller..okejdå..eftersom du kanske heter Kurt-Ivar så..

Man tar 1 Alien lägger henne i en gipsblandning.
Sedab bär hon legat där ett tag, tar man upp Alien.
Sedan när formen stelnat ordentligt häller man i cement.

Då får man en sådan.

Eller så köper man formar på t.ex Panduro.

Välj det enklaste.