lördag 31 oktober 2009

Ljus och mörkt


Mitt änglaljus som kommer att brinna tills jag lägger mig ikväll.
Så är det då Alla helgons dag idag.
Första gången på länge som jag är ensam hemma en sådan här dag.
I morse klädde jag mig "fint", svart klänning, svarta strumpbyxor och svart kappa.
Sedan körde jag iväg för att inhandla två gravdekorationer och sedan iväg till kyrkogården.
Konstigt är orden för dagen.
Jag fotograferade men..inga av de bilderna har jag lust att publicera.

Väl hemma så har jag blivit uppringd av både svärfar, en vän från Skåne samt en väninna som miste sin man för drygt ett år sedan.
Min väninna ville dra med mig ut för att äta men..jag vill inte.
Jag vill vara ensam just nu.
Så kul är jag.
Så väninnan och jag bestämde att vi ska träffas i morgon kväll.
Grannarna tänker tydligen på allt annat än att ta det lugnt, kanske det blir det party all night long för dem.
För ungefär ett halvår sedan hittade jag en hemsida som handlade om cancer, om lymfom. Jag tror att det var genom att jag googlade på autolog stamcellstransplantation.
Nåväl, hursomhaver så har David Gottlieb letat reda och översatt en sida där olika cancerformer har sitt eget band.
Ja, t. ex rosa för bröstcancer och ljusblå för prostatacancer.
Kan bli mycket att hålla reda på.
Men bra!
För Mannenimittliv hade det blivit en röd-vit-röd randigt band

Nu undrar jag, precis som många andra, varför inte prostatcancer-bandet säljs intill bröstcancer-bandet?
Rosa bandet är ett mycket bra initiativ och ska givetvis uppmuntras och fortsätta men det ena utesluter ju inte det andra?
Nåja, hoppas ni har det bra.
/Tänk-A

2 kommentarer:

Speja sa...

Det har du helt rätt i! Varför? Hoppas du fick en fin kväll med vänninan.
Kram
Speja

Ännelaij sa...

Speja
Ja, man undrar ju. Troligen är det så att det ljusblå bandet inte har marknadsförts på lika bra vis som rosa bandet.
Synd tycker jag.

Kvällen blev fin, jobbig på en del vis men bra.
Kram