lördag 10 oktober 2009

Inte bara trångt i garderoberna


Varde mer ljus i mitt hus

Nu har jag fått kontakt med garderobsförsäljaren, så nästa vecka kan jag stuva undan stickade tröjor och andra kläder som jag inte har något bra utrymme för.

I morse snoozade jag fram till kl 0600 då jag gjorde mig färdig för en resa till Göran Karlssons...eh..jag kom iväg vid 0720
När jag åkt en bit så anade jag att det skulle vara mycket folk eftersom det låg ett antal bilar efter mig. trots att jag inte körde så sakta..faktiskt...jag lovar!
Väl framme tänkte jag vända men lika bra ta kundvagnen i hornet och gå in.
suck och suck och suck.

Det var ingen direkt kö in, men det var så mycket folk vid ingången så det segade sig fram.
Jag blev påkörd bakifrån två gånger gånger.
Varav en av dem, en kärring (ursäkta uttrycket), försökte tränga sig förbi mig inte bara genom att nästan kapa mina hälsenor, utan också genom att med våld försöka trycka undan min kundvagn på höger sida.
suck igen
Om hon lyckades?
SkulleVälInteTroDetVa

Fyndade jag något?
Mnjaeee, jag köpte det jag var ute efter, bl. a 4 st pressenningar, intresseklubben noterar.
De hade en hushållsassistent, Bosch MUM 6N15 för 1499 kr.
500 kr billigare än vad de kostar ute i de butiker jag kollat i.
Men jag köpte ingen...nänemensan..och inte var jag sugen på den alls..neeejdå..inte då..i n t e a l l s..

Det som var utanför min inköpslista som kanske är lite kul var en ljuslykta för 49 kr som man antingen kan ha ståendes i ett hörn på golvet eller skruva upp, samt en DVD-film, The reader, som jag snart lär ligga och snyfta till i min soffa.

Nåja, det blev en hyfsat bra resa till Ullared, det var roligt att komma ut en vända och jag var hemma tidigt.
Och i den kassa jag valde var det ingen kö.

Nu ska jag städa lite medan jag sätter på le Marc.
Ja, det är ju lördag... dessutom måste jag ju prova mina Cilit-bang sprayer ju, inte på le Marc men i köket och badrummet..
kul är jag....
De som däremot är roliga är mina grannar, de ska nog ha party!
Yeeeey.

Trevlig helg på er
/A

2 kommentarer:

Markattan sa...

Vad ska du gör med LeMarc sa du? Sätta på honom?

Tja, ha en trevlig lördag då.

Markattan, som gratulerar till lyckad inköpsresa

Ännelaij sa...

Markattan
Ja, sätta på honom det sa jag!
Nu är det gjort och han spelade... bra...
Så här efteråt känner jag mig trött så jag måste nog krypa under täcket utan han le Marc,jag har fått nog för idag.

Önskar dig en trevlig lördag också, med eller utan le Marc.

/AnnelieSomSkaFörsökaSovaTillTonernaAvGrannarnasMusikOchSkrålande