torsdag 29 oktober 2009

Att vara eller inte vara trotjänare


Jag har funderingar kring min mikrovågsugn.
Alltså, den är nog 17 år gammal men har haft semester i ca 8 år.
Nu när den kommit i drift igen så..
Jästrans vad den låter!

Ungefär som ett kärnkraftsverk.
Och på tal om det så snor den nog så mycket el att Ringhals nog får dedikeras till mitt hushåll alt. stängas ned.
Automatsäkringarna sprättar i tid och otid, oftast när jag har bråttom och baraskagöranågot innan jag ska äta det uppvärmda och alltså hittar ugnen och maten alldeles kalla.

Så nu..nu funderar jag på att pensionera ugnen..men samtidigt..vilket slöseri!
Den funkar ju om än med sina små egenheter.

Någon som vill köpa en antik mikro?
Den är precis som ny.
Funkar utmärkt!
Hörselkåpor medöljer.

/Kräng-A

Inga kommentarer: