tisdag 27 oktober 2009

Bäst att gå ut och..bra så?


..promenera, snabbt för att avreagera mig.

Varför?
Jo, inte hade någon fraktsedel från Packa(r)d bell kommit till mig igår heller.
Nänemensan...inte det..
Men NetOnNet mailade mig om att jag kunde kontakta dem ifall den inte kommit.
Sagt och gjort, N.O.N begärde garantibevisnummer så det mailade jag till dem tillsammans med mina kontaktuppgifter.
Och svar fick jag, snabbt, bra så!

I svaret stod det bl. a (mina kommentarer är skrivna med röd färg, NetOnNet:s svar är brunfärgade):
Vi skulle uppskatta om du skickar in din produkt omgående när du fått fraktsedeln. Ehhh...jomen jag har ju bara tjötat om detta i två veckor sååååå..

Vi kan då hantera ditt ärende på bästa möjliga sätt och således erbjuda dig som kund bästa möjliga service. Bra så

Fraktsedeln fäster du på ett ytteremballage som ska skydda produktens originalemballage. Jahaja, klart man har kvar originalemballaget men kartonger har jag bäst att packa ordentligt då.
Väger paketet mindre än 20 kg lämnar du in det på Postens serviceställe. Check
Paketera varan väl, fyll i returfraktsedeln och skriv en utförlig felbeskrivning. Öööh, okeeeeeeeej, det ska jag, promise, don´t worry jag har ju bara arbetat med datorer i 11 år.

Bifoga garantisedel samt alla tillbehör såsom bruksanvisning, eventuell fjärrkontroll, sladdar osv.
Bifoga garantisedel?..gu va jag är såååååååååå 1998-årsmodell eftersom jag inte har scanner eller kopiator. Två skrivare har jag men..Jaja, jag får väl betala för en kopia då fastän NetOnNet nyss bad om mitt garantibevisnummer via e-post. Alltså har man inget ärendehanteringssystem så kunden inte behöver kopiera sina garantibevis?
Jomensåaaaaaatt.....jo...så att om jag inte har kvar min "bruksanvisning", eller andra papper, så blir inte min dator lagad då?

En vidare instruktion om hur returen går till mm bifogas fraktsedeln som bör komma inom 1-2 arbetsdagar.
Okej, har jag väntat två veckor kan jag nog vänta två dagar på en fraktsedel men bäst jag tankar bilen för en färd in till la Stada för kopiering av papper.

Tänk på att produktgarantin endast täcker funktionsfel som uppkommer under garantiperioden. Jahaja, jomensåatt jag är inte tappad bakom en Packa(r)d bell..

När det gäller t ex handhavande fel eller felinställd produkt debiterar våra serviceverkstäder dig undersökningskostnaden. Bra att veta, det sänder sköna vibbar genom min kropp..känns förtroendeingivande...NO`T!
Bra att ni verkligen vill upprepa detta.

Detta gäller även i de fall de/vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.
Tänk därför på att alltid kontrollera och följa produktens bruksanvisning.
Ojdå, jag kopplade ju in ett annat tangentbord än det medföljande...jisses..big misstake..tänk om jag nu debiteras...

Önskar dig en trevlig dag
Tackar för det, kunde vart bättre och sämre.
Och som i tidigare inlägg så blir jag mer och mer övertygad om att det inlägg jag skrev den 15/10 står kvar.
Nu dags att gå ut och promenera bort min frustration.
Vi hörs när vi hörs

/Arg-A

5 kommentarer:

engelsson sa...

Ojjjjjjjjj..förstår att du e rosenrasande..kramar om

Cina sa...

MEN vad krångligt vissa grejer visst ska vara???!!!!! Jag fattar att du är arg!
Här kommer i alla fall en kram UTAN fraktsedel: KRAM!

Markattan sa...

Grrrrrrrr, om de inte passar sig kan de få med en ilsk markatta att göra och det är ingen lek.

Usch, jag förstår att du är ruggigt irriterad på dem nu.

Hoppas att de löser sig snart.

Markattan

Den hemska tvillingen sa...

Blir trött bara jag läser om eländet. Hoppas att det löser sig.

Ännelaij sa...

engelsson
Ja, jag är arg..grrrr!
Kram

Cina
Jo, det är inte så jästrans kul alls detta.
:(
Tack för fraktsedellösa kramen.
Det uppskattas
Kram

Markattan
Det är bra att jag har ditt stöd.
Det hade känts OK ifall jag "bara" behövt åka iväg till NetOnNet och lämna in den.
Kan acceptera att paketera den och lämna den till posten.
Men allt det andra..
Suck.

Den låtsatshemska tvillingen
Gissa om jag är trött..
suck..
(vars är täcket nu då?)