tisdag 31 mars 2009

Solglasögon i förebyggande syfte

30 min innan jag skulle gå ut och promenera idag så sken solen från klarblå himmel.
Bra tänkte jag, nu får jag användning av mina fina solglasögon.
Vad händer?
När jag stylat mig klar med mina fina snickarbrallor med knäskydd samt en arbetsjacka och jättefina trekkingskor.
Gick solen i moln.

Det struntade jag dock i utan gick ut ändå.
Mina solglajjor ville jag inte ta av.

Jag mötte två tjejer med skottkärror (barnvagnar) som hälsade. Sedan mötte jag en "Boråsare" med tubkikare på stativ och han hälsade inte trots att det bara var vi två på den stigen.

Kanske såg jag konstig ut i mina solglasögon..vad vet jag.
Men..faktiskt så struntar jag i det.
De fyllde sin funktion.
Att dölja.
Att inte visa.
Att fånga upp små tårar.

Take care
/A

4 kommentarer:

I sa...

Tänker på dig <3

Speja sa...

Solglasögon kan faktiskt vara sköna att "gömma" sig bakom.
Ha det bra.

Ännelaij sa...

Speja
De är synnerligen nödvändiga ibland.

Take care
/A

Ännelaij sa...

I
Tack!
Det värmer
<3