tisdag 10 mars 2009

Fågelskrämma

Sedan 3 år tillbaka har vi ett trutpar (troligen inte samma par) som häckar och bygger bo på vårt tak.
Jo, jag är fågelvän, det är jag verkligen.
MEN, saken är den att trutarna blir aggressiva efter att honan lagt ägg och ligger och ruvar.

När äggen kläckts så blir paret om möjligt än mer aggressiva, de vaktar sitt bo så mycket så det är ett (skräck)äventyr att hämta morgontidningen.

I år har jag försökt skrämma paret genom att flaxa med armarna och skräna väsande ilsket.
Det har funkat!
Särskilt på ett par som stirrade skrämt undrande på mig.
..tyvärr var de av släktet Homo Sapiens..

Nåväl, trutarna har börjat inse att jag är en fiende nu efter mina utfall..
De cirkulerar kring mig..försöker skrämma mig.
Just nu är jag mest rädd på få träck på mina kläder.
Men snart..gulp..så blir de värre!
En sådan här apparat vill jag ha
NU!

(OBS vad han säger om fåglarna någon minut in på inslaget.."Om de är levande eller döda har jag ingen aning om")

Take care
/FågelskrämmanAlien

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här hemma är det nästan som med det trutparet, obs, inte homosapiens varianten av par alltså :) De tär KA som är den utsatta mer.

Förra gången så ruvade båda nu vaktar Kurt för fulla muggar och Mannfred är mest inne med äggen. Det är precis som att dom vet något vi inte vet men samtidigt behöver det INTE betyda att dom är befruktade.

Det är dag 25 idag så inte så långt kvar.

Anonym sa...

Hihi, du lever verkligen upp till din nya titel.

Ännelaij sa...

Carina,
hehe..stackars KA!
Hoppas dock att Mannfred och Kurt får lön för sin möda.
:)
Jag väntar med spänning (inte elektrisk)...eh..menar att jag väntar förhoppningsfullt.
Kram
/A

Speja,
Jajemensan!
På alla sätt och vis är jag som en fågleskrämma.
B.T.W tänkte jag kanske införa mode i min blogg..och smink..*hmm*
Succeé borde det bli

Kram
/A