torsdag 15 november 2007

Svåra samtal - indianhjärtat mitt


Idag har dagen varit bra.
Men jobbig.
Det gör ont i mitt hjärta att se att min älskling inte mår bra.
Idag på börjades ju behandlingarna, det gick bra, rentav över förväntan.

Men eftersom Mannenimittliv är som han är så ville han prata allvar redan nu.

Vi har tagit upp viktiga saker inför framtiden.
Detta är givetvis privat.
Det håller vi inom familjen.
Det är bra att prata, det passar mig, men det känns i både själ och hjärta.
Det gör ont i mig.

Han kallar mig för "en liten sökande fågel som sökt sitt bo och har funnit det i mig".
Han är ju mitt stora stöd i livet och min trygghet, verkligen. Finns ingen annan som jag pratat så djupt med. Samtidigt som vi varit så oense om mycket så..men vi har alltid hittat tillbaka till varandra.

Idag fick han höra efter en undersökning att han har ett indianhjärta.
D.v.s ett starkt, fint, friskt hjärta.
Detta kommer jag att kalla honom för hädanefter i mina dikter och på bloggen.

Indianhjärtat, så vackert och så passande.

Ta hand om varandra.

Och:
Livet är inget jävla spa!
Det ska bli mitt nya ordspråk.

Take care

1 kommentar:

Ewa sa...

Tack själv, du fina vän. så kul att vi började skriva till varandra.
Fint skrivet om "mannenidittliv", och hand Indianhjärta.

Varma kramar från ett ikväll -15 gradigt Kalix.
/Ewa