torsdag 22 november 2007

Opp amaryllis!

Idag när jag bar in (fler) utekrukor i lilla växthuset så hittade jag en amaryllis som jag glömt bort.
Den har börjat vakna!
Det är första gången jag har lyckat bevara en amaryllis från förra julen.

Dessutom har en physallis fått fnatt så den är grön och frodig och ser ut som den trivs som fisken, märklig planta...den brås nog på mig den med...
Hmmm..konstigt...

Nästa vecka tänkte jag åka till Ge-Kå´s och handla lite julklappar och annat.
Krukan på bilden är förresten köpt där.

Mannenimittliv-Indianhjärtat mår rätt så bra.
Men,
It´s a long way to go.
Igår sa han:
- Älskling..vad du är vacker!
Jag blev såklart rörd.
Och kontrade med:
- Fler sådana mediciner till dig!

Vi, och alla andra, måste få njuta av livet och ha roligt.
Trots allt.

Take care

Inga kommentarer: