onsdag 14 november 2007

Inget jävla spa!

Jag känner mig redigt urtrött på folk som är urhurtiga, som aldrig reflekterar över livet.
De som bara tar allt för givet.
Som tar för givet att livet är stöpt i någon sorts form av lycka.
Där inget får störa den bilden.

Så är det ju inte!
Dessa människor är för mig helt jävla ointressanta!
Ursäkta mig för det jävlaskitsvärhelvetesordet.

Eller.. näe..jag ber fanimig inte om ursäkt!

Intressanta människor för mig är de som har något att ge tillbaka.
Humor, värme, empati, kärlek, stimulans eller "vila".
Finns så många människor som tycks leva ett subliv, där det viktigaste är konsumtion och fest, som är ytliga och sällan reflekterar.
Där samtalsämnena mest går ut på vilken lampa som är snyggast eller om man ska köpa en Odd Molly-kofta eller inte.

Dessa är ointressanta för mig om det inte finns andra samtalsämnen också.

Igår, efter en tung dag, så läste jag en intervju med Louise Hoffsten på Aftonbladet.
Den intervjun satte sig direkt!
Så bra tankar av Louise.

Livet är inget jävla spa!

http://www.aftonbladet.se/kvinna/article1235114.ab

Ta hand om er

1 kommentar:

Ewa sa...

Håller med dig min vän.

Massor med varma kramar
/Ewa