fredag 9 november 2007

Valv efter valv - oändligt

Livet är inte enkelt.
Inte heller denna blogg.
Förstår om somliga av er blir förvirrade eftersom jag oftast är glad.
Och om jag inte är glad så visar jag det inte på bloggen.

Men ibland tar livet nya vägar.
Nu är jag ledsen och jag vägrar dölja det.

Någa fraser ur Tomas Tranströmmer välkända dikt Romerska bågar:
"Skäms inte för att du är människa, var stolt!
Inne i dig öppnar sig valv efter valv oändligt.
Du blir aldrig färdig, och det är som det skall."

Jag är stolt, vägrar vara något annat. Vad spelar det för roll att tårarna rinner?
Jag är människa och jag vägrar skämmas över mina tårar. Jag är faktiskt stolt över att jag känner, bryr mig, att jag vet vad som är viktigt i livet.

Kram på er som orkar bry er.

1 kommentar:

Ewa sa...

Älskade vän, vad jag tänker på dig/er.
Låt tårarana rinna. Visar bara att du lever och känner, och det är nyttigt. Sorgen ska och måste ut.

Skickar massor med varma kramar och tankar genom etern. Du vet att jag finns här för dig, om du behöver, orkar och vill.

/Ewa