måndag 1 oktober 2007

Stockholm, bilkörning, skor och PARFYM!

Under helgen var vi i Stockholm.
Det var väldigt trevligt. Vi samkörde två bilar och en MC. Varav jag körde en bil, det klarade jag galant, körde från de andra *stolt*.
Men jag hade extra dunk bensin i kofferten till MC:n och den fick ont om bensin i Mjölby så jag fick skämmas över att jag drog iväg. Dock löste allt sig till det bästa. Senare fick jag köra ikapp de andra då jag väntade i gamla Linköping.
Så nu är udda jämnt.

På lördagen åkte vi in till Stockholm för lite shopping.
Då slogs jag återigen av hur bra Sthlm:are är på att köra bil!
De kan verkligen detta med kugghjulskörning eftersom man ju är tvungen ta hänsyn. I Halland kör man mycket sämre, tyvärr, jag bor ju i Halland själv men jag vidhåller att det är så. Jag har bott i Sthlm under några år och jag känner att jag har rätt.
Det är först fram som gäller i Halland, man ligger också alldeles för nära på E6:an, vidare så är det ofta som man struntar i högerregeln, kör också för långt in mot mittlinjen, man kör ut så andra får väja, man pressar sig fram i bilköer.
En gång var det en person som skrev en insändare i HN vilket han fick massor av skit för eftersom halva Halland reagerade på att han tyckte hallänningar kör kasst.
-Flytta tillbaka då till Sthlm om det nu är så bra där, var det kloka/mogna/utvecklande svaret han fick på insändarsidan av de antal som svarade.Jag har yttrat mig en gång på min dåvarande arbetsplats i denna fråga, men jag hade ju såååå fel!.-Det fungerar ju bättre i Halland ned kugghjulskörning etc..sa man.
*suck*
Jag la ned diskussionen.
Man får välja sina strider.

I Sthlm köpte jag nya skor. De är så snygga, jag är helnöjd. Rätt så dyra var de men de passar mig perfekt.


Jag lär ju använda dem i två år så då har de betalt sig.

Vidare köpte jag en ny parfym igen..*hmm*...jo jag veeeeeet jag har massor. Men jag kunde inte låta bli.
Så jag fick hjälp av en MYCKET trevlig kille, som kanske, kanske gillade andra killar. Han är den bäste försäljare jag stött på i "parfyminköpen".
Han engagerade sig mycket och till slut köpte jag en ny parfym.
I Love him!
Hoppas han jobbar kvar nästa gång jag köper parfym i Sthlm.

Detta var ett långt inlägg nu måste jag göra annat.
I morgon ska jag handla mer, denna gång en bil.

Inga kommentarer: