tisdag 16 oktober 2007

Gott att må gott igen - Peter le Marc

Bara önskar, hoppas, jag får se Peter le Marc, på konsert, live.
Behöver det.
Hans texter berör mig.
Mycket..

Utdrag ur Peter le Marc´s underbara låt:

Gott att må gott igen

Jag sluter mina ögon
Och jag ser det jag ser
Hur vinden drog som en rakkniv
Och skar mig ner
Det enda sanna var sorgen
Och gråt som bara kom
Som att långsamt kvävas
Och tappa allt förstånd

Ifrån ett vidöppet fönster
Blickar jag bara ut
Snart kommer nog regnet men också det tar slut
Jag sörjer inget jag saknar
Är glad för det jag har
Är bara lycklig att jag lever
Ja, att jag finns kvar

Och, det känns som

Det är så gott att må gott igen
Det är så gott att må gott igen
Det känns som så länge sen
Så länge sen
Det är så gott att må gott igen

Peter le Marc

Inga kommentarer: