onsdag 10 oktober 2007

IT och animerade gif:ar



Jag köpte min första egna dator 1997. Dock hade firman glömt att sätta i processorn varför den inte ens startade upp först.




Datorn var oinstallerad så jag fick själv formatera hårddisken samt lägga in windows 95 på den. Detta hade jag aldrig gjort förut så knäna darrade men jag är en modig typ så jag kastade mig över datorn.




Det strulade givetvis men jag gav inte upp utan jag fick ihop datorn. Det var en 166 MMX med 2Gb hårddisk samt 32 Mb RAM, den var så het!
(Den fungerar fortfarande, fast används inte)

Jag kände mig som världens proffs, hade säkert fått jobb på vilken firma som helst som IT-konsult!
Fortfarande är jag förundrad över det självförtroende som jag då hade. Nu vet jag hur jäkla stort IT-området är..efter 10 år..man blir aldrig fullärd och det är spännande!

Mitt intresse för datorer, Internet samt IT föddes då, vid min heta, häftiga dator. Senare tog jag tjänstledigt och gick kurs samt fick arbete som tekniker och nätverksansvarig etc.





Jag gjorde givetvis min första egna hemsida då..*herreminje vad snygg den var*..

Tackolov var jag aldrig intresserad av animerade gif:ar (t.ex hundar) som sprang över skärmen, eller blinkningar, eller en rosa bakgrund med blå text i fontstorlek 26 px.

Lite stil hade jag..
..då....

Inga kommentarer: