måndag 8 oktober 2007

Kivikspolka

Under helgen var vi i Kivik med omnejd.
Jag är en Skånefantast sedan första gången jag besökte detta underbara län 1996.

Jag körde ned, gick bra som bara den tills jag skulle handla lite att dricka plus kolaremmar vid en bensinstation.
Bensinmacksanställd säger:
- Bhg njhgftr klybvde?
Jag säger:
-?? ..Ursäkta jag hörde inte.
Bensinmacksanställd säger:
- Bhg njhgftr klybvde?
Jag säger (NU generad):
- Eh, förlåt.. men vad sa du?
Bensinmacksanställd säger:
- Vill du hau en pause!

Jag kände mig..dum...minst sagt...men ibland är det faktiskt svårt att förstå skånska när man är ovan.

Nåja vi kom fram till vår destination - Kivik - .
Vad vackert där är!
Hela Österlen är rena rama paradiset. Jag bara älskar Skaune.

Vi såg äppeltavlan nere vid hamnen i Kivik, vilket konstverk!

När vi vaknade nästa morgon var jag på ett stråååååålande humör!

Jag sjöng, det jag kunde av, Kivikspolka (givetvis med skånsk brytning) i duschen.
"Kiviks marknad, *******phuiii***phui*PhUii**, Bombi Bitt och Nikator"
TILLS!, jag kom på att det ju var liiite lyhört där vi bodde...
Fast å andra sidan så..är jag ju Pavarottis syster, det är jag övertygad om.
Dock så lyssnade jag vid dörren innan jag gick ut från rummet så att inte applåderna hade gjort mig tondöv.

Här kan ni lyssna på Kivikspolka online, dock inte med mig.
Men man kan inte få allt.
:)

Inga kommentarer: