tisdag 9 oktober 2007

Recept

Nu har jag bestämt mig för att dela med mig av mina recept. Generös är vad jag är.
En ingrediens som, nästan, alltid ingår, förutom vid bakning, är vitlök.

Jag älskar vitlök, använder denna eminenta krydda så ofta jag kan.

Oftast passar den utmärkt till allt dock inte köttbullar eller på pannkakor.

Tyvärr är dessa rätter sådana som jag får äta när jag är ensam hemma.

- Spenatsoppa med ost och VITLÖK -
Tag lagomt med fryst spenat och tina i micron tillsammans med salt och vit&svartpeppar samt gärna färska örtkryddor efter smak och tycke.
Gör en redning på lagomt med mjölk samt lagomt med vetemjöl och tillsätt efter ca 3-5 minuter när spenaten tinat.
Pressa ned en halv vitlök (SOLO är den enda sort som duger) i blandningen.
Micra 2 minuter till.
Tillsätt en lagom näve riven ost och micra ca 1 minut.

Ät och njut!

- Broccoli med vitlök och ost -

Tag lagom med frusen broccoli och tina i micron tillsammans med salt och vit&svartpeppar samt gärna färska örtkryddor efter smak och tycke.
När broccolin är tinad så tillsätt en halv vitlök (SOLO är den enda sort som duger) samt lagom med riven ost och micra ca 1 minut.

Ät och njut!

Det var två av mina hemliga recept.
Fler kommer så småningom.

Ps.
Det går inte lika bra med selleri
Ds.

Inga kommentarer: