söndag 21 oktober 2007

IT-säljare v.s civilanställd inom försvarsmakten

Under denna vecka fick jag ett erbjudande att söka en tjänst inom IT-området.
JÄTTEGLAD blev jag!
YES, YES, YES!
Mitt självförtroende steg, min självkänsla ökade, jag var JAG, man såg min potential (å den är stor den!).

Fast sedan läste jag vad mina arbetsuppgifter skulle bestå av men framförallt vart min placering skulle vara.

1.) Jag skulle arbeta i Stockholm..jo..jag älskar verkligen Stockholm..bara det att jag har arbetat där och flyttat än längre söderut.
Nu är mina val gjorda, jag vill bo på bästkusten.

2.) Arbetsuppgift skulle vara som säljare, bostad ordnas via företaget.
Men..SÄLJARE?!, iochförsig inom IT och tjänster etc men ändå.
Oj, hoppsansasa..jahaja..jomen...jo...
JAG?!?..säljare?!?!?...*sure*..

Tyvärr, tyvärr är jag inget säljarämne. Jag kan visst prata på om lösningar och vad jag rekommenderar, nemas problemas. Men sälja "mina" lösningar..mnjaeeeeeeeeeeeeee
Allra bäst tycker jag om att vara tekniker alt. att finna hur man ska kunna få snurr på "hjulen" genom att hitta olika vägar att gå.

Sälja?!..näe..trist (och svårt) tycker jag..
Jag som föredrar att mannenimittliv förhandlar om mina bilinköp alt. eventuella försäljningar av pryttlar för sköter jag om det så hade jag nog gjort konkurs.
Om jag säljer en bil eller tjänst..så blir den billigare än vad jag ville...eller arbetsgivaren. Tror jag..alternativt att det blir alldeles för dyrt för att jag ska hålla masken såsom inför ett pokerspel.

Så det är bäst för oss både presumtiva arbetsgivare samt mig att jag inte ens försöker söka tjänsten.

Nåväl

Under helgen fördes diskussioner i "den innersta kretsen" (läs familjen) ang arbete inom försvaret. Jag har alltid gillar försvarsmakten och intresserar mig för detta.
Men jag har aldrig jobbat inom t.ex Lottakåren, även om min mamma förordade det.

Att arbeta som civilanställd, framkom igår som ett alternativ.
Så jag går in på mil.se och kollade kraven på det ev. arbete jag kunde tänka mig.

Jo, jo..men det var ju "kul"..man (läs jag) ska genom gå inskrivning hos Pliktverket med fysisk och psykisk test.
Skulle jag klara det fysiska testet, jag som har 97% lungkapacitet p.g.a allergisk astma.
Allergi och dålig kondis.
*suck*
Jag som inte orkar springa, däremot cykla/promenera/simma/åka skidor går bra!

Jahaja, så detta har jag lagt ned.

Dock är jag inte nedslagen!

..än


Inga kommentarer: