fredag 19 mars 2010

Onödigare

Onsdagens kriskurs blev inte alls någon sådan.
Detta p.g.a sjukdom hos läraren.
Det kändes konstigt.
Skönt att slippa riskera att gråta öppet men samtidigt så flyttas detta ju fram en vecka.
Så nu vet jag vad jag har att se framemot nästa vecka istället.

Bra eller inte?
Ja, jag vet inte.
Tack för ert stöd, jag vill inte fly från detta samtidigt som jag verkligen inte har lust att berätta om mitt sorgearbete och annat ansikte mot ansikte när jag kanske är ensam om att göra detta.
Alla har varit med om sorger, såklart.
Men det är bara jag som inte för så länge sedan gått genom och går genom detta.
Jag-vill-faktiskt-inte.
Även om det kan ge förståelse för detta till andra.

Nu finns det säkert somliga som tycker att jag nu utlämnar mig inför en massa läsare eftersom bloggen ligger ute på Internet.
Sant.
Men det är en stor skillnad att sitta face mot face och här ser ni inte mina tårar, ni hör inte hur min röst bryts...
Jag vill slippa börja gråta inför denna grupp.
Nåja, nästa vecka, nya tag och på måndag vet jag mer om framtid.

Ha det bra
/Annelie

2 kommentarer:

Susanne sa...

Vissa tycker det är lättare att skriva, sån är jag. Men är impad på de som visar sin sorg in real life. Jag kan inte prata med någon om min sorg, men läste att det viktigast i sorgbearbetning är att kunna tala med den döda/försvunna.

http://www.sorg.se/fakta-om-sorg/sorgbearbetning/

"Sorg går inte över, den tar bara en annan form. En sorg är som havet, till att börja med är vågorna väldigt stora. Så kommer dyningarna och havet blir aldrig mer stilla"

Fortsätter att föja dig, det hjälper mig :-)

Kram Susanne

Ännelaij sa...

Susanne
Jag är en känslomänniska som har svårt att hålla tillbaka känslorna.
Men..jag tycker inte om att gråta offentligt bland folk som jag inte har någon privat relation till.
Ibland måste jag ju..men..jag försöker undvika det.

Jag pratar med Mannenimittliv varje dag.
Nästan varje morgon säger jag godmorgon till honom.
sorg.se är en mycket bra sida.
Där finns så mycket som man känner igen och som ger tröst.

Vad roligt att kunna hjälpa någon.
Vi hjälper nog varandra.
Kram
/Annelie