lördag 6 mars 2010

1986 och en hemlis som inte längre är en..

1986 den 28 februari så sköts Olof Palme till döds.
1986 så lyssnade jag en del på John Farnham´s sång You´re the voice.
1986 var min far sjuk i cancer men kämpade på.
1986 ringde jag min mor och far. Min far svarade och jag berättade för honom att han skulle få ett barnbarn.
Det första han frågade var hur det gått till.....eh....
Sedan så uppfyllde han min önskan att få en vagga till det blivande barnbarnet.
Egenhändigt gjord, unik och mycket fin.
1986 i november födde jag mitt första barn som blev en dotter.

Nu väver jag samman all den infon.
För jag  (tror jag)  blev gravid samma natt/morgon som Palmemordet.
Här får ni lyssna och läsa texten på John Farnham´s hit om ni vill.

Och minnas 1986 om ni vill.


Jag minns.
/A

3 kommentarer:

Ulle sa...

Själv var jag inte gravid vid den tiden, men minns mycket väl låten. Gillar den skarpt fortfarande.
Mycket intressant att få ta del av dina minnen, tycker jag.

Kram

Ida sa...

Åhå, där ser man ;)

Ännelaij sa...

Ulle-gulle
Nej, du var ju inte det.
Då..
Av någon anledning är du lite efter mig.
;)

Kram!

Ida
:)
Kram