fredag 19 februari 2010

Samtalsämnet


Jahappja, samtalsämnet även idag är-
S.N.Ö!
Jag slog mig i slang med några gubbar och gummor i affären idag, samhällets mötes och skvallerplats.
Och alla var less på snöandet, who to blame, I´m, just the same?
Mer ska det ju komma och har kommit.
Den är dessutom inte nådig att tas med, tung, blöt och det är hur mycket som helst.
Gubarna (ja det heter så..gubar..) lät meddela att det nu sitter uppe skyltar på affärerna om att snöskyfflar och tösalt är slutsålt.

Trafikvarningar ges, upp till 3 dm kan det komma.
Klass 1 och 2-varning ges. Vilket jag iofs inte ger så mycket för, dessa varningar kom efter stormen Gudrun, före det har vi ju inte alls hört talas om det, så nu varnas det i tid och nästan i otid.

Men en solskenshistoria kan jag ju ändå ge er.
När jag tittade ut för att checka om jag ska skotta en liten remsa framtill min dörr så upptäckte jag att en av mina grannar redan gjort det.
Gissa om jag blev glad!

Vi hörs när vi hörs.
/ManVetJuAldrigOmDetBlirStrömavbrottP.g.aDenBlötaOchTungaSnönTrevligHelgIAllaFall-Annelie

Inga kommentarer: