måndag 1 februari 2010

Bra skrivet Alex!

Kan inte göra annat än att hålla med Alex Schulman om detta.
Önskar jag skrivit det själv.
Och Ja, jag har en bok av Mia Thörnblom om att tänka positivt. Ja, jag har även en bok av Tomas Lönn, Carpe Vitam där han skriver:
"Om du inte kan befria dig från att lägga värderingar i de förändringar du ser i din omvärld, kan du heller aldrig se dessa förändringars fulla möjligheter.
Du blir istället låst i dina gamla föreställningar om hur saker och ting bör eller ska se ut."
Det tycks inte ha hjälpt mig särskilt mycket, iallafall inte i detta fall.
Nåja, allt kan man inte påverka och det är jag glad över...faktiskt...

Nu till ett annat ämne:
Spel
Jag vann nämligen 80 kr på Joker och 22 på Lotto i lördags.
Igår kunde jag inte hålla mig, trots att jag ju tänkt det, så jag spelade en kupong på Keno.
Och vann 80 kr.

På tal om spel så har jag den senaste tiden varit jättesugen på att spela sällskapsspel typ Monopol. Nu finns monopol även i en ny variant med en bankenhet istället för kontanter. Det ska också finnas med nya städer där Falkenberg är en. Tyvärr hittade jag inte den nya varianten i julas då jag letade julklappar...

Nu är det dags för Ulla-Bella att åka iväg på ett uppdrag och fixa en dator åt en person som bara öppnar mail från vänner - de skickar ju så roliga filer.

Vi hörs när vi hörs
/Spel-A

2 kommentarer:

Cina sa...

Och jag som älskar vinter, kallt och snö! Det här är därför bästa vintern på länge. Men, man är ju olika. Som tur är!!!
Roligt att vinna i spel, även små bäckar.... o s v. Och så kom vi in på årstider igen. Det ÄR härligt med vår, bäckar som hoppar och far. Monopol. Det var väldigt länge sedan. Om man skulle ta och ....
Ha det gott!
Varm kram!

Ännelaij sa...

Cina
Ja, det är verkligen tur att man är olika.
En fördel med vinter och snö är ju att somliga skadedjur som t.ex mördarsniglar inte mår så bra.
(hoppas jag inte tillhör detta slemmiga släkte)

Självklart är det trevligt OCH nödvändigt med de olika årstiderna.

Jaaaaaa..ta nu och spela lite Monopol!
:)
Kram