tisdag 26 januari 2010

Update av onödigt vetande

Halli, hallå!
Mötet ikväll gick bra men som förväntat så drog det ut på tiden.
Kl. 21.50 var jag hemma.
Men ingen fara med det för vi fick ju kaffe och en smörgås vilket gjorde att jag är urpigg nu.
Kanske mitt nästa inköp blir en STOR kaffebryggare istället för den två-muggars som jag har nu och som jag knappt använder eftersom jag kör Nescafé.
Blir man så här pigg på kvällarna så är det helt klart värt den investeringen...WOW vad mycket jag kommer få gjort!

Annars då?
Magen krånglar lite grann, på det viset kanske det är tur att jag sover ensam..
Synen är det sämre med och jag inser att mina glasögon där ena glaset ramlat ur måste åtgärdas samt att jag nog måste köpa nya glajjor..
Jag har lite problem med vänster tumme som låser sig och sedan knäpper det till när låsningen släpper.
Foten är nästintill bra.
Dock är fötterna och underbenen något svullna.
Blodtrycket är normalt.
Urin u.a

För övrigt så..
Tja, det har börjat snöa lite smått och på sina håll så är det ishalka men jag hoppas att resan till Halmstad (är ju först på torsdag) går att genomföra.
På fredag ska de komma hit och kolla samt justera elpannan i lägenheten.

Hur är det med er?

/Gammel-A

5 kommentarer:

Anonym sa...

hehe..../mojkol

Markattan sa...

Trött!!! Ja klockan är 05.12.

Så, trött blir mitt svar.

Markattan

strandskatan sa...

Man får en väldigt konstig syn på tillvaron om man bara har ett glas i sina glasögon. Läge att fixa bums . Jag skall (så fort den här rackarns vintern är över) ta mig till närmaste stad och skaffa nya brillor. Det borde jag ha gjort för länge sedan.
Självklart måste du skaffa en större kaffebryggare... mycket kaffe är nödvändigt !
Dagsläget : insnöad !

Cina sa...

"Ett rött ärr" i hjärtat. Sorg och saknad så fint beskrivet!
De där brillorna behöver du nog fixa till omedelbums! ;) Här i Tuna snöar det som bara den, har redan skottat två ggr idag, så trött. Ja, det är statusen här!
Varm kram i snålblåsten!/Cina

Ännelaij sa...

mojkol
:)

Markattan
Det kan jag förstå.
Kl 5 är inte direkt den ultimata tiden att stiga upp på om man nu inte är väldigt morgonpigg.

strandskatan
Jag ska fixa glasögonen ska bara..först...
Igår kollade jag på kaffebryggare och nu har jag NÄSTAN bestämt mig för vilken jag ska ha.

Ihh, det ante mig att du har mycket snö hos dig.
suck..stackarn.

Cina
Ja, det är det ett ärr.
Inte längre ett öppet sår mer än ibland när det slits upp.
hehe..jag ska fixa brillorna..lovar..snart..så fort som jag har...typ..
Hugaligen, hela landet har ju haft snöstorm..igår alltså.
Kram!