söndag 31 januari 2010

Sju saker som ni kanske inte visste

Markattan den rara har utamanat de som vill att skriva sju saker om sig själv.
Handsken är kastad och tas upp av mig.
Så här kommer en lista med sju snabba punkter.

 1.) Kuriosa: Jag har åkt stridsbåt samt räddningsbåt, tack och lov under två skilda tillfällen.
Jag gick vid 9 månaders ålder.
 2.) Film: Går på de amerikanska filmakarnas trix och gråter precis när de trycker på rätt knapp, dessutom gillar jag det. Vill dock att det ska vara en film som är engagerande. Romcom är favvo. Eller engelska deckare.
 3.) Rodnad: Jag har fortfarande lätt för att rodna, ofta helt utan anledning. Det har blivit bättre. Men det känns lite konstigt när jag känner att kinderna blir röda utan att jag kan styra över det. Jag är ju trots allt inte en tonåring längre.
 4.) Stolt över: Att jag är en logisk människa, ofta drar jag rätt slutsatser och mina analyser brukar vara korrekta.
 5.) Samlar på: Änglar, goda parfymer och framför allt underbara minnen.
 6.) Äter inte: Fårikål, tabbouleh samt undviker råa tomater..de är ju verkligen inte goda.
 7.) De sämsta sidorna just nu: Osäkerhet och otrygghetskänsla som eskalerat efter att Mannenimittliv avled. Ibland blir små saker till stora helt i onödan. Det är störande och jobbigt. Jag är inte van vid att känna mig hjälplös.

Jahpp, detta var vad jag kom framtill.
Och nej jag har inte värkt fram min lista utan ni får ta den som den är.
Ha det bra!
Hörs när vi hörs
/Lista.-A

Inga kommentarer: