fredag 15 januari 2010

Långt inlägg om sorg, stjärnor och bloggläsare


Igår var jag som skrivet och sagt iväg till Halmstad för den väbehövliga stunden med mina älskade "sorgekamrater".
Det var nästsista gången och vi hade nog kunnat sitta där i flera timmar och samtalat.
Det känns som om vi står varandra så nära efter dessa samtal.
Om än lite olika både som personer och med de erfarenheter vi har.
Men sorgen för oss samman.

Tankar behöver ju bearbetas efter sådana här känslomässiga möten.
Jag har gett en bit av min sorg till de andra som har delat med sig av sin sorg och erfarenhet till mig, till oss.
Det känns fantastiskt och värdefullt.
S o r g -t a r- t i d.
Man kan inte skynda på processen.
~~~~~~~

Ofta står andra där och önskar att man ska vara som vanligt, det har ju gått så lång tid.

Men man glömmer inte så lätt älskade personer som man haft en långvarit relation med eller?

Man glömmer inte bort minnen man har haft med en älskad person som man mist, det vore väl hemskt eller?

Livet blir aldrig som förut, det kan det aldrig bli eftersom man inte får tillbaka sitt gamla liv.

Något saknas, den älskade personen.

Något har tillkommit som man inte vill ska finnas.

Sorgen.

~~~~~~~~

Igår när jag körde hem såg jag en stjärna falla.

Och direkt så halvskrek jag ut i bilen vad jag önskade mig..hmm..det får man väl inte göra om ens önskningar ska uppfyllas eller?

Update-Dock har inte stjärnfallet NÅGON som helst koppling till nedanstående text.

Och..gissa vad?! Jo, jag tror att NetOnNet läser min blogg...eller jag vet det av olika anledningar. En anledning till det är att igår så damp det ned ett presentkort på 300kr i min postbox. Två dagar efter att jag bloggade om detta.

Bra där, NetOnNet att ni är vakna och förstår att bloggar påverkar. Credit ges och NetOnNet ligger inte längre på utelistan. Men jag rekommenderar inte folk att köpa just datorer *där..särskilt inte av märket Packard Bell.

Hoppas ni har det bra

/ngrandig-A

* Detta gäller alla företag som säljer datorer. Köp inte en dator utan att ha kollat upp hur du går tillväga om datorn går sönder. Alltså om du måste sitta i telefonkö, paketera själv och annat som kan ha betydelse för dig.

Lite musik

2 kommentarer:

Cina sa...

Att träffa andra som genomlevt liknande situationer som man själv, är skönt tycker jag.
Man behöver inte förklara så mycket även om sorgen så klart ser olika ut för varje individ. Man blir ju aldrig den man var innan det hände och det är otroligt lätt att hamna i obalans med dem man har runtomkring sig. Som väntar på att man ska vara som vanligt. Man blir lite både ock. Vanlig fast annorlunda.
Varm, varm kram till dig!
Och stort tack för kommentar inne hos mig!

Ännelaij sa...

Cina
Ja, det är toppen, man behöver inte ursäkta sig eller förklara i onödan eller förställa sig.

Kram