fredag 29 januari 2010

Inlägg 1200...

..blir ett uppochnedvänt inte så händelsefyllt inlägg.
Sorg, glädje och bara allmänt bludder..

Det blev ju inget Hamstad för mig igår men jag har pratas vid med ett par av deltagarna som har rapporterat lite om vad de avhandlade.
Jag känner mig ganska förvirrad i mina tankar kring det jag varit med om och är med om.
Idag t. ex så gick jag genom böcker som Mannenimittliv köpt och jag inser vilken skatt både böckerna och han var/är. 
Gamla sår rivs tillfälligt upp eftersom jag ställer mig undrande till att man ens hade tanken att göra sig av med dessa böcker.
men..nu har ju jag dem och det känns sååå bra. Jag har bara problem med att få till bra plats för hyllor till dem. Jag pendlar mellan tacksamhet över det jag fått vara med om och ångest över att jag kanske borde ha uppskattat det jag hade då mycket, mycket mer.
Det gör mig ledsen.

Nåja, nog om detta.
Idag åkte jag iväg för att handla, Varberg får vänta eftersom vägarna inte känns så säkra.
På sina ställen är det ju rena rama skridskobanan vilket jag fick erfara då jag körde i 40 km och var tvungen att bromsa inför ett väggupp då bromsarna inte tog förrän precis mitt på guppet.
Men jag hävde iaf början till sladd.

Gissa vad?
Klart ni kan det!?!
Jag har äntligen köpt en redig kaffebryggare!
På REA.
Mmmm..första bryggningen blev ultragod.
Förhoppningsvis ska jag väl klara mig från att somna kl. 21.00 ikväll efter allt kaffe.

Jo just det!
Ni kan väl regga er på Bloglovin för att göra en instats för mänskligheten?
Det gjorde jag igår och lade samtidigt till några andra favoritbloggar.
Sååå...hehe..snart är hon på plats nummer ett för tidigare idag var hon trea.
Och idag är det fredag och dags för fredagsmys..alltså TV och för många..Let´s dance...uh..öh...urk..
Det kommer jag inte att  vare sig se på eller lyssna till. Programmet efteråt, solsidan, har ju fått så bra kritik så det kanhända att jag ser på det eftersom jag nog inte kan somna efter mina 4 koppar kaffe...
Jo, just det..kanske grannarna håller mig vaken annars så kan jag hålla dem vakna m.h.a lite skön musik...för mig alltså..


Trevlig helg på er!
/MerKaffe!-A




Inga kommentarer: